    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: powiązania rodzinne a VAT
    Date: Mon, 18 Dec 2006 14:17:26 +0100

    Lipas napisał(a):
    > Witam !
    >
    > Coś mi się "obiło o uszy" ale nie jestem pewnien:
    > Firma męża sprzedaje towar firmie żony.
    > Czy są jakieś ograniczenia co do odliczania VATu z faktur
    > pomiędzy takimi podmiotami ?
    > Może ktoś jest na bieżąco z tym tematem i odeśle mnie do
    > konkretnych przepisów.

    Przeczytaj ustawę o vat, jest tam gdzieś o podmiotach powiązanych czy
    jakoś tak.
    W praktyce sprowadza się to do tego, że ograniczeń w odlicznaniu nie ma,
    ale w takich transakcjach trzeba stosować ceny typowe na danym terenie.
    Jeśli żona kupi coś od męża taniej, niż by kupiła do kogoś obcego (albo
    drożej), to kontrolerzy wezmą to pod lupę, doszukując się korzyści,
    jakie odniosły strony transakcji ustalając konkretną cenę. Jeśli
    wykryją, że dzięki zawyżonej albo zaniżonej cenie odnieśliście korzyści
    w postaci mniejszego podatku, to marny wasz los :)
    Andrzej