  • 21. Data: 2006-02-25 10:16:41
    Temat: Re: pracodawca wyslal mi 2x pensje i żąda zwrotu ...
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lut o godzinie 10:47, na pl.soc.prawo.podatki, News napisał(a):

    > Tia... a pracodawca nie płacący za nadgodziny to normalnie wzór
    > uczciwości...

    Spoko - to tylko wituś :/

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 22. Data: 2006-02-25 10:44:49
    Od: "Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak" <u...@a...netusun>

    "Norbi" <n...@p...pl> wrote in message
    > Nie piszę, że nie chcę zapłacić, a pytałem się czy jest ku temu podstawa
    > prawna, bowiem mój pracodawca kierując do mnie swoje żądanie tej podstawy
    > nie podał, twierdząc że jestem zobowiązany. Ja jestem dociekliwą osobą i
    > jeśli ktoś twierdzi że jestem do czegoś zobowiązany, chciałbym wiedzieć
    czy
    > ma rację, a jeśli tak to dlaczego.

    Jak ktos dostal cos co mu sie nie nalezy to zwyklą uczciwoscią jest
    zobowiązany do zwrotu.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 23. Data: 2006-02-25 14:08:03
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Norbi" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Langi" <l...@...pl> napisał w wiadomości

    > Juz mi sie nie podoba :-)
    > Złożyłem wypowiedzenie, którego bieg trwa .... a tu taka niespodzianka ;-)

    Czyli jeszcze od niego zalezysz, wiec nie szukaj "okazji"
    Zawsze ci moze zmienic rodzaj wypowiedzenia na zwolnienie z winy pracownika
    i wpisac stosowna "inskrypcje" do swiadectwa pracy, tak ze dluuuugo bedziesz
    nastepnej pracy szukal...;-)

    na pl.biznes.banki byla niedawno dyskusja na podobny temat i ktos przytaczal
    siakies przepisy twiedzac, ze jednak nie jest tak prosto z tym zadaniem
    zwrotu.

    --
    Pozdrowienia

  • 24. Data: 2006-02-25 15:09:48
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Slawek Kos wrote:

> [...]
    > i wpisac stosowna "inskrypcje" do swiadectwa pracy, tak ze dluuuugo bedziesz

    No chyba nie bardzo zawsze tak moze. Jesli pracownik juz jest na
    wypowiedzeniu bo sam zlozyl, to kazdy sad pracy uzna "wine" pracodawcy
    ktory sie w ten sposob chce "zemscic". Jedyne co, to pracodawca moze
    uprzykrzyc zycie z powodztwa cywilnego, i tu bedzie mial racje. Ale ni
    moze karac pracownika za to,z e sam sie pomylil...

    > na pl.biznes.banki byla niedawno dyskusja na podobny temat i ktos przytaczal
    > siakies przepisy twiedzac, ze jednak nie jest tak prosto z tym zadaniem
    > zwrotu.

    Np? Co nie jest prosto? Wystarczy na papierkahc wszystko miec.
    Najwieksze problemy moze miec pracodawca - bo to jemu psuje w papierach
    dodatkowy przelew, ktorego nie ma w papierach i dodatkowywplyw...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 25. Data: 2006-02-25 16:56:45
    Od: Krzysztof Kuczek <k...@n...pecaso.pl>

    Norbi wrote:

> [...]
    > Pracodawca przez swoj błąd wysłał mi 2x pensję z rocznym bonusem :-)
    >
    > Żąda teraz zwrotu jednej wpłaty. Czy wg Was jest na to podstawa prawna?

    czesc
    Nie znam sie na prawie, ale czytałem gdzies, ze było jakies orzeczenie sądu
    najwyższego które dotyczyło przypadku w którym pracownik wydał kase
    przelaną pomyłkowo na jego konto, i nie musiał zwracać kasy. Chodziło zdaje
    sie o to, że skoro dostawał na to konto regularnie pieniądze od pracodawcy,
    to w dobrej wierze mogł je wydać i nie zorientować sie że za dużó przelano,
    ze była to jakaś premia itp itd.
    Tak samo niezgodne z prawem są wszystkie potrącenia wykononywane w 99,99%
    firm, dotyczące błednie naliczonych pensji za poprzednie okresy
    rozliczeniowe.

    pozdrawiam

    Krzysiek

  • 26. Data: 2006-02-26 07:35:15
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No chyba nie bardzo zawsze tak moze. Jesli pracownik juz jest na
    > wypowiedzeniu bo sam zlozyl, to kazdy sad pracy uzna "wine" pracodawcy
    > ktory sie w ten sposob chce "zemscic".

    Tu jest mowa o konkretnej sytuacji.
    Jesli pracownik w okresie wypowiedzenia dokona "ciezkiego naruszenia" np.
    przywlaszczajac sobie pieniadze pracodawcy to ten moze go w trybie
    natychmiastowym zwolnic i cos o tym w swiadectwo wpisac.
    W sadzie zapewne da sie to odkrecic (czy calkowicie jesli jednak nie odda
    tych pieniedzy?) tylko po ilu latach a pracowac trzeba juz...

    > Jedyne co, to pracodawca moze
    > uprzykrzyc zycie z powodztwa cywilnego, i tu bedzie mial racje. Ale ni
    > moze karac pracownika za to, ze sam sie pomylil...

    pomylka to jedno a brak zwrotu nienaleznych srodkow to drugie

    > Np? Co nie jest prosto?

    Jesli cie to interesuje to poszukaj w goglach.

    --
    Pozdrowienia

  • 27. Data: 2006-02-26 08:29:18
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Slawek Kos wrote:

    > Jesli pracownik w okresie wypowiedzenia dokona "ciezkiego naruszenia" np.
    > przywlaszczajac sobie pieniadze pracodawcy to ten moze go w trybie
    > natychmiastowym zwolnic i cos o tym w swiadectwo wpisac.

    Ale w tym konkretnym przypadku nie ma "przywlaszczenia sobie pieniedzy
    pracodawcy" poniewaz to pracodawca te pieniazki sam mu wyslal. Przez
    pomylke, ale wyslal.

    ________________

  • 28. Data: 2006-02-27 20:39:38
    Od: "Norbi" <n...@p...pl>

    Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji.

    Muszę przyznać, że z pewnym rozbawieniem czytałem posty kilku strasznie
    poruszonych osób ... pragnę przypomnieć że pytałem się o podstawę prawną a
    nie o ocenę moralną mojego zapytania. Muszę przyznać, że może dość
    niefortunnie użyłem w którymś poscie słowa "szkoda", moim celem było
    rozwinięcie dyskusji i wydobycie sedna - podstawy prawnej. Ze sposobu
    rozwoju dyskusji dochodzę do wniosku, że wielu pracodawców błędnie ocenia
    swoje prawa względem pracowników i za swoje błędy najchętniej karałoby tych
    ostatnich, a pracownicy boją się wszystkiego - nawet zapytać - smutna polska
    rzeczywistość.

    Tak się akurat składa, że jestem zarówno pracownikiem (jeszcze) jak i
    pracodawcą. W całej tej dyskusji najbardziej mnie interesowało to o co
    pytałem - podstawa prawna - bowiem jak każdy człowiek, ja również mogę mogę
    się kiedyś pomylić. Chciałbym w takiej sytuacji umieć powiedzieć/napisać -
    "Proszę o zwrot niesłusznie dokonanej wpłaty na konto xyz do dnia abc. W
    przypadku gdyby Pan(i) XYZ nie poczuwał(a) się w obowiązku dokonania zwrotu
    o którym mowa, proszę wziąć po uwagę Art XYZ kodeksu cywilnego/kodeksu
    pracy/kk/etc, który do tego w zaistniałej sytuacji zobowiązuje.".

    Pozdrawiam Wszystkich

    Norbi

  • 29. Data: 2006-02-28 09:32:22
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]

    > nie podał, twierdząc że jestem zobowiązany. Ja jestem dociekliwą osobą i
    > jeśli ktoś twierdzi że jestem do czegoś zobowiązany, chciałbym wiedzieć

    przeczytaj art 409 KC

    Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto
    korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
    wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien był
    liczyć się z obowiązkiem zwrotu.

    Zawsze sie na niego mozesz powolywac :D

    Jacek

  • 30. Data: 2006-02-28 09:34:43
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kuczek" <k...@n...pecaso.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > najwyższego które dotyczyło przypadku w którym pracownik wydał kase
    > przelaną pomyłkowo na jego konto, i nie musiał zwracać kasy. Chodziło

    Pewnie powolywal sie na art 409 KC

    Jacek