  • Data: 2011-09-20 13:05:06
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20.09.2011 14:54, Jarek Andrzejewski wrote:

    > a dlaczego nie? Jeśli nie będzie podatku, którym się zajmowali, to
    > jaki miałby być powód by zatrudniać ich dłużej niż do końca okresu
    > wypowiedzenia?

    Ja się na tym nie znam, ale z tego co czytałem to np. służby cywilnej
    nie możesz to tak zwolnić. I nie wiemy ilu skarbowców ma taki przywilnej.

    > a czy służby skarbowe zajmujące się VAT i zbrojne ramię MinFina
    > (wywiad skarbowy czy jakoś tak) nie potrafią tego zadania wykonać?
    > Czy naprawdę państwo musi wiedzieć ile Kowalski zarabia, czy dostał
    > darowiznę od Nowka i czy zapłacił Malinowskiemu np. za odśnieżenie
    > podwórka?

    Nie wiem czy musi czy nie musi, ale jeśli jest to narzędzie pracy
    obecnych służb, to trzeba zrobić rzetelną analizę sytuacji.

    > OSR? Co to?

    Ocena Skutków Regulacji -
    http://www.mg.gov.pl/Tworzenie+Lepszego+Prawa/Ocena+
    Skutkow+Regulacji/Wytyczne+do+OSR

    > nie wiem, kogo nazywasz "korwinami" (to pytanie retoryczne), ale
    > Centrum im. Adama Smitha http://www.smith.org.pl/pl/pages/letters/20
    > mówi o tym od lat:
    > http://www.asme.pl/107480985611202.shtml
    > http://staremiasto.krakow.platforma.org/index.php/go
    spodarka/49-w-kierunku-naprawy-systemu-podatkowego-w
    -polsce.html

    Wiem, czytałem - ale nie wprowadzisz tego w takim kształcie - nie da się
    wprowadzić ryczłatowego VAT 350zł ze względu na UE, PIT 350zł się da,
    ale 350+350=700zł i masz z powrotem obecny ZUS.

    Dla ZUS potrzebna jest sterta przepisów przejściowych bo nie możesz
    pozbawić obecnych emerytów wypłaty etc.

    1% podatku od przychodów dla osób prawnych to potencjalnie powrót do
    konglomeratów "od mydła do powidła" - bez rzetelnego OSR i programu
    pilotażowego wg mnie ani rusz.

    Do tego w CIT i ogólnie w podatkach dochodowych obowiązują zdaje się
    jakieś ogólne standardy unijne (choć mogę się mylić), a na pewno umowy o
    unikaniu podwójnego opodatkowania z którymi te przepisy nie muszą być
    zgodne.

    Także jak widzisz potrzeba tutaj nie tyle samej ustawy którą i ja mogę
    napisać w dwie niedziele, co planu bitwy - a tego jakoś nikt nie chce
    przedstawić.

    > Naprawdę to żadna nowość, ale przyznaję, że dla doradców podatkowych a
    > zwłaszcza dla urzędników to może być coś nie do wyobrażenia.

    A tutaj jasna sprawa - w końcu skarbowcy też robili w 2004 r. wielkie
    oczy że jak to tak faktury bez podpisów mogą być :)

    Tomek