  • Data: 2011-09-20 13:10:44
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20.09.2011 15:05, Jarek Andrzejewski wrote:

    > porównaj ustalenie przy każdej, najmniejszej operacji w
    > przedsiębiorstwie:
    > - w VAT: podatek naliczony do odliczenia
    > - w PIT: koszty uzyskania przychodu
    >
    > To co jest podatkiem należnym (w VAT) lub przychodem (w PIT) chyba w
    > miarę łatwo ustalić.

    Nie wiem czy jesteś praktykiem czy teoretykiem - ja na doradztwo
    podatkowe odnośnie VAT wydaję małą fortunę, a z PIT dawno już nie miałem
    większego problemu (tzn. problemy miałem, ale to były fistaszki a nie
    podatkowe "być albo nie być")

    > Koszt pobierania to także koszt tego ustalenia, sprawdzenia deklaracji
    > w ramach kontroli itp.
    > VAt byłby zresztą znacznie prostszy, gdyby była jedna stawka na
    > wszystko (co w przypadku PIT nie wystąpi, bo porblem obliczenia nie
    > leży w progach i stawkach, a w samym ustaleniu podstawy).

    Zgadzam się, z zastrzeżeniem że dyrektywy VAT nie przeskoczysz, a ona
    prosta nie jest i raczej nie będzie.

    > poczytaj http://www.smith.org.pl/pl/pages/letters/20
    > Fakt, że to nie NP, ale czyba w dyskusji o sensie PIT nie zawadzi

    W innej odnodze wątku się do tego odniosłem

    Tomek