  • Data: 2011-09-21 12:41:20
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (21.09.2011 14:24), Tomasz Chmielewski wrote:
    > - spadek wplywow z VAT z powodu turystyki zakupowej (Polakow),

    [...]
    > - inne, typu mniej turystow (tych prawdziwych, jak i zakupowach) w
    > Polsce z powodu wiekszych cen, mniejsze zatrudnienie w turystyce.

    Wszystko prawda, ale z powyższymi się trochę nie zgodzę (albo zgodzę się
    niecałkowicie).

    Nie wiem czemu zakładasz automatyczną podwyżkę cen. Jeżeli likwidujemy
    PIT i CIT i zastępujemy je VATem, to ja np. sprzedając program za 1000zł
    netto, w co wchodzi 180zł PITu i 230 VATu, przesunąłbym to na kwoty 820
    netto + VAT. Dla mnie wychodzi to samo.

    Inna sprawa, że stawka VAT powinna wynosić *w moim przypadku* 50%, żeby
    zrekompensować brak PITu (1230/8.20 wychodzi jak raz równo 1.5)

    Więc jeżeli większość by tak samo zrobiła (a myślę że tak), to
    a)turystyki zakupowej od nas za granicę by nie było, b)mógłby być impuls
    dla eksportu (dla firmy zza granicy jest korzystniej kupić ode mnie
    program za 820zł niż za 1000zł).

    p. m.