  • Data: 2011-09-21 12:57:35
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.09.2011 14:41, mvoicem wrote:

    > [...]
    >
    > Wszystko prawda, ale z powyższymi się trochę nie zgodzę (albo zgodzę się
    > niecałkowicie).
    >
    > Nie wiem czemu zakładasz automatyczną podwyżkę cen. Jeżeli likwidujemy
    > PIT i CIT i zastępujemy je VATem, to ja np. sprzedając program za 1000zł
    > netto, w co wchodzi 180zł PITu i 230 VATu, przesunąłbym to na kwoty 820
    > netto + VAT. Dla mnie wychodzi to samo.

    Bardzo szlachetnie bys zrobil, ale jakos nie sadze, ze w podobny sposob
    postapiliby wszyscy inni z dniem zniesienia PIT i podwyzki VAT! ;)

    I nie u kazdego koszty/podatki rozkladaja sie w cenie produktu tak jak u
    ciebie (i CIT jest mniejszy niz PIT, wiec ma mniejsze znaczenie).

    > Inna sprawa, że stawka VAT powinna wynosić *w moim przypadku* 50%, żeby
    > zrekompensować brak PITu (1230/8.20 wychodzi jak raz równo 1.5)
    >
    > Więc jeżeli większość by tak samo zrobiła (a myślę że tak), to
    > a)turystyki zakupowej od nas za granicę by nie było, b) mógłby być impuls
    > dla eksportu (dla firmy zza granicy jest korzystniej kupić ode mnie
    > program za 820zł niż za 1000zł).

    Nie ma watpliwosci, ze brak podatku bylby impulsem nie tylko do
    eksportu, jak i do otwierania w Polsce firm (zarowno prawdziwych, jak i
    firm-wydmuszek, w celu unikania placenia podatku gdzie indziej).

    Ale co panstwo by z tego mialo (poza miedzynarodowymi awanturami o
    nieuczciwa konkurencje podatkowa), skoro prawie w ogole nie wiazaloby
    sie to z wiekszymi wplywami z podatkow?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org