  • Data: 2011-09-21 12:53:31
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (21.09.2011 14:31), spp wrote:

    > Jasne.
    > Jak tylko dorzucisz 3-4 dni w tygodniu pracy bez wynagrodzenia na rzecz
    > państwa jako równoważnik ówczesnej pańszczyzny ...

    Zacznijmy od tego, że pańszczyzna zaczynała się od 2 dni (chociaż
    dochodziła do 10 dni). Druga sprawa - to to jest liczone "od łanu".
    Jeżeli przyjąć za prawdziwą definicję "Obszar 1 łana odpowiadał
    powierzchni średniej wielkości chłopskiego gospodarstwa feudalnego.", to
    średnio przypada jeden łan na rodzinę.

    Ale przyjmijmy że rzeczywiście jest to te 3-4 dni, od rodziny. Czyli w
    moich warunkach to byłoby 30-40% roboczodni.

    A ile teraz oddajesz państwu efektów swojej pracy? Jeżeli jesteś
    normalnym etatowcem, w I progu podatkowym zaś twój pracodawca sprzedaje
    ze stawką 22% VAT - to 50%.

    Nie twierdzę że pańsczyzna była super, była to przecież forma
    niewolnictwa, ale jako obciążenie "fiskalne", razem z dziesięciną
    plasowała się mniej więcej w tym co mamy teraz.

    p. m.