  • 1. Data: 2011-09-20 10:23:19
    Temat: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Disclaimer: konkretne partie mnie ani grzeją ani ziębią, jeden grajdół,
    odnoszę się tylko do przedstawionych projektów.

    Od kilku dni opozycja dudni o nowym systemie podatkowym który uzdrowi
    sytuację. Efekty opublikowali tutaj:

    http://wybierzpis.org.pl/aktualnosci/a,60,nowa-jakos
    c-podatki-ktore-daja-szanse.html

    Z ciekawości pobieżnie przejrzałem, niestety ustawa o podatku dochodowym
    to sklejka obecnych updof+updop+rozp. do KPiR, nowe rozporządzenie do
    KPiR to praktycznie obecne - z wyjątkiem kilku paragrafów przeniesionych
    żywcem do "nowej" ustawy o PD.

    Z ustawą o VAT jest o tyle lepiej żę faktycznie ktoś zadał sobie trud
    napisania jej od nowa, wydaje się klarowniej "sformatowana" niż obecna,
    ale gdy doszedłem do przepisów o fakturach elektornicznych i znalazłem
    wymóg przesyłania takowych do "hurtowni danych", coś jak dzisiaj wydawcy
    certyfikatów kwalifikowanych, to zamknąłem projekt.

    Uzasadnienia i OSR - styl felietonowo-kawiarniany, bez komentarza..
    Przykład: wpływ na rynek pracy ma być zerowy lub dodatni, ponieważ
    zmiejszą się bariery administracyjne dla przedsiębiorców. No dobrze,
    tylko co z tym fantem że praktycznie wszystkie wiążące interpretacje
    stracą ważność a nowych przepisów trzeba się będzie uczyć od nowa -
    nawet jeśli są sklejką dotychczasowych ustaw to wszystko jest
    przegrupowane i przenumerowane więc i wzajemne relacje konkretnych
    przepisów mogą się zmienić..

    Tomek

  • 2. Data: 2011-09-20 11:19:11
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Sep 2011 12:23:19 +0200, tomek <t...@o...pl> wrote:

    >tylko co z tym fantem że praktycznie wszystkie wiążące interpretacje
    >stracą ważność a nowych przepisów trzeba się będzie uczyć od nowa -
    >nawet jeśli są sklejką dotychczasowych ustaw to wszystko jest

    słusznie, ta propozycja jest lepsza:
    http://nowaprawica.org.pl/info/dokumenty-np/program-
    wyborczy-knp/item/program-wyborczy-kongresu-nowej-pr
    awicy
    p.1
    :-)

  • 3. Data: 2011-09-20 11:25:15
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.09.2011 13:19, Jarek Andrzejewski wrote:

    > słusznie, ta propozycja jest lepsza:
    > http://nowaprawica.org.pl/info/dokumenty-np/program-
    wyborczy-knp/item/program-wyborczy-kongresu-nowej-pr
    awicy
    > p.1

    Ja tam nie widzę żadnego linka do projektów - coś przeoczyłem?

    Tomek

  • 4. Data: 2011-09-20 11:30:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Sep 2011 13:25:15 +0200, tomek <t...@o...pl> wrote:

    wyborczy-knp/item/program-wyborczy-kongresu-nowej-pr
    awicy

    >Ja tam nie widzę żadnego linka do projektów - coś przeoczyłem?

    Tak. Punkt 1, a w nim: "zniesiemy PIT".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-09-20 11:47:38
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.09.2011 13:30, Jarek Andrzejewski wrote:

    wyborczy-knp/item/program-wyborczy-kongresu-nowej-pr
    awicy

    > Tak. Punkt 1, a w nim: "zniesiemy PIT".

    Nie rozumiemy się - chcę zobaczyć projekt ustawy (choćby składał się z
    dwóch artykułów), z rzetelną oceną skutków regulacji.

    Bo wiesz, ja to naprawię VAT, uzdrowię ZUS, sprawię że służba zdrowia
    będzie uśmiechnięta i dofinansowana a nowy stadion we Wrocławiu będzie
    na siebie zarabiał ;)

    Tomek

  • 6. Data: 2011-09-20 11:50:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-20 13:30, Jarek Andrzejewski wrote:
    > Tak. Punkt 1, a w nim: "zniesiemy PIT".

    IMHO poszli na na łatwiznę. Mogliby po prostu znieść wszystko, nie tylko
    PIT.

    To doprawdy niedużo roboty ... w HTMLu. Bo jak to zrobić w realu to
    zgaduję, że i tak nie wiedzą.

    Piotrek

  • 7. Data: 2011-09-20 12:22:32
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Sep 2011 13:47:38 +0200, tomek <t...@o...pl> wrote:

    wyborczy-knp/item/program-wyborczy-kongresu-nowej-pr
    awicy

    >Nie rozumiemy się - chcę zobaczyć projekt ustawy (choćby składał się z
    >dwóch artykułów), z rzetelną oceną skutków regulacji.

    PIT przynosi ok. 30 mld zł, mniej więcej tyle, co odsetki od długu
    publicznego (a może i nawet mniej niż odsetki, bo dług cosik ostatnio
    galopuje...).
    W porównaniu do wpływów z podatków pośrednich to niewiele, a po jego
    likwidacji znikłaby "upierdliwość" tego podatku, ogrom pracy przy
    rozliczaniu, rzesza urzędników "od PIT", liczne spory i związane z tym
    koszty. Same zalety.
    Przyznam się, że nie wiem czy ktoś policzył, ile rocznie traci się
    czasu na rozliczenie PIT, na sprawy sądowe w SA, na pensje w US i IS.
    Podejrzewam, że sejm (lub rząd) jest w stanie to ustalić.
    Wiem, że realna stawka to chyba 15 czy 17%, ale nie wiem, jakie są
    koszty pobierania tego podatku.

    >Bo wiesz, ja to naprawię VAT, uzdrowię ZUS, sprawię że służba zdrowia
    >będzie uśmiechnięta i dofinansowana a nowy stadion we Wrocławiu będzie
    >na siebie zarabiał ;)

    nie bądź taki skromny, niech Narodowy też zarabia na siebie! :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-09-20 12:34:28
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.09.2011 14:22, Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    > likwidacji znikłaby "upierdliwość" tego podatku, ogrom pracy przy
    > rozliczaniu, rzesza urzędników "od PIT", liczne spory i związane z tym

    Nie wiadomo czy tych urzędników można zwolnić od tak sobie, do tego PIT
    pełni też rolę (przynajmniej teoretycznie) bata na szarą i czarną strefę
    i to też trzeba uwzględnić w OSR etc.

> [...]
    > Podejrzewam, że sejm (lub rząd) jest w stanie to ustalić.
    > Wiem, że realna stawka to chyba 15 czy 17%, ale nie wiem, jakie są

    No i widzisz, w krótkim poście na grupie napisałeś więcej konkretów na
    ten temat niż korwiny przez ostatnie kilka lat.

    Taa :-)

    Tomek

  • 9. Data: 2011-09-20 12:44:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Sep 2011 13:50:10 +0200, Piotrek

    >IMHO poszli na na łatwiznę. Mogliby po prostu znieść wszystko, nie tylko
    >PIT.

    ale przecież w podatkach chodzi nie tylko o nominalne przychody, ale
    także o koszty jego pobierania. PIT nie jest tani; VAT na przykład
    wydaje się jednak dużo prostszy.

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=5&dzial=35&i
    d=204819&typ=news
    Z PIT jest 35,6mld (z czego 7,1 ze zryczałtowanej wersji), podczas gdy
    z VAT i akcyzy: 165,2 mld
    BTW: obsługa długu publicznego to ponad 34 mld.

    >To doprawdy niedużo roboty ... w HTMLu. Bo jak to zrobić w realu to
    >zgaduję, że i tak nie wiedzą.

    pewnie nie jest to tylko kwestia "Art. 1. Traci moc ustawa z dni. ...
    o p.d.o.f", bo zapewne odwołanie do niej jest w milionie innych
    przepisów. Ale myślę, że to nie jest problem.

    Kiedyś nie było PIT i jakoś państwo istniało...

  • 10. Data: 2011-09-20 12:52:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Kiedyś nie było PIT i jakoś państwo istniało...

    Bardzo śmiałe twierdzenie - kiedy tak było?

    --
    spp