  • 81. Data: 2011-09-24 12:28:23
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Sep 2011, Andrzej Kłos wrote:

    > czyli to tylko nic nie warte dywagacje GW?
    >
    > http://wyborcza.pl/1,75477,10339202,Najwyzszy_VAT_na
    _Wegrzech_.html

    Hm... wychodzi że "nie ma obowiązku".
    Ciekawostka, bo byłem przekonany że wpis o zakresie 15..25%
    istnieje i że z tego powodu Irlandia wstępując do UE musiała
    negocjować okres przejściowy na 7% VAT (stawkę *postawową*
    w wysokości 7%, a nie obniżoną).

    Zresztą przesadziłem - z unią można negocjować, w końcu Polska również
    dostała zgodę na różne "okresy przejściowe".
    Mylę się, czy aktualne przepisy nt. odliczania VAT od samochodów
    są "przejściowe", bo zdaniem organów UE trzeba je zaliczyć do
    wprowadzonych po wejściu do UE, a naruszają zasady rozliczania?

    pzdr, Gotfryd