    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: problem z darowizna (podatek)
    Date: Sat, 6 Dec 2003 23:37:10 +0100

    On Sat, 6 Dec 2003, michal wrote:
    [...]
    >+ notariusza). Poniewaz obdarowane zostalo malzenstwo to wartosc podatku zostala
    >+ podwojona.

    To jest jedyne miejsce, którego nie rozumiem. Jak to "podwojona" ?

    >+ W ustawie jest bardzo "precyzyjny" zwrot, ze podatek jest oplacany
    >+ solidarnie...

    ...to znaczy że obie strony są "zobowiązane" i US może sobie
    ściągnąć z kogo chce. Poświadczam że wyjątkowo precyzyjnie :) (bez
    cydzysłowu) zapisane !

    >+ US dal na zaplacenie tego podatku 2 tygodnie. Na pytanie czy
    >+ mozna zaplacic "swoja" dole (1/2 lub 1/3) US ospowiedzial, ze nie ma mowy -
    >+ oni musza otrzymac cala kwote w terminie.

    Nie wypowiadam się jak z tą "ziemią" - spytaj na .prawo, może ktoś
    ci wyjaśni. Biorąc pod uwagę że KRUS też wymaga 1 ha *przeliczeniowego*,
    to być może jest gdzieś taka definicja.
    [...]
    >+ 2. Czy zapis w umowie notarialnej o kosztach ponoszonych przez obdarowanych
    >+ jest wystarczajacy do dochodzenia ewentualnych roszczen wobec nich w sadzie?

    IMO tak, po zapłaceniu... :( Takoż zapodać na .prawo !

    >+ 3. Do kogo przyjdzie komornik i po jaka kwote? Moja mama mieszka na terenie
    >+ nieszczesnego US, obdarowani w innym miescie.

    ...do kogo chce. Do kogo US się zwróci i dlaczego ("bo mu wygodniej")
    właśnie wyjaśniłaś :(

    pozdrowienia, Gotfryd