  • From: "Piotr K." <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prywatny samochod w DG cd
    Date: Tue, 14 May 2002 23:58:11 +0200

    > Obliczenie kosztów, tzn. z ewidencji przebiegu?
    > eee. no zbiorczo to nie. Po to własnie jest ewidencja żeby każdy samochód
    > dokładnie rozliczyć.
    OK
    Załóżmy, że mamy kilka faktur zakupu części dla jednego pojazdu
    prywatnego używanego w DG.
    Czy możemy wystawić sumaryczną fakturę wewnętrzną,
    którą następnie zapisujemy w Rejestrze VAT i netto ( pod warunkiem nie
    przekroczenia
    wartości określonej przez stawkę i kilometry ) do Książki ?

    > Moim zdaniem trzeba, dlatego np. na stacjach benz. wpisują nr
    rejestracyjny
    > do faktury. Zresztą nie wiem czemu dzielić faktury, chyba nie kupujesz
    > hurtowo całej masy części do różnych samochodów? Chyba tylko jak się coś
    > psuje, trzeba coś wymienić no i paliwo, ubezpieczenie, a to wszystko to
    > dotyczy jakiegoś konkretnego samochodu?

    Czyli trzeba uważać, żeby na fakturze z np. częsciami nie było pozycji dla
    różnych pojazdów ?

    > Napisz coś więcej to popatrzę do przepisów, a może ktos coś dorzuci
    > międzyczasie.
    >
    > WS

    Dzięki wielkie za odzew.
    Ta tematyka interesuje mnie nie dlatego, że mam kilka prywatnych samochodów
    :-),
    ale dlatego, że piszę program obejmujący Ewidencję Przebiegu i Kosztów
    Pojazdów.
    Chcę po prostu to zrobić dobrze.

    Pozdrawiam
    Piotr
    http://vatowiec.of.pl

    PS. już nie liczyłem na żadną pomoc, a jednak :-)