    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prywatny samochod w DG cd
    Date: Wed, 15 May 2002 12:23:56 +0200

    Użytkownik Piotr K. napisał:

    > Stosuje się Faktury Wewnętrzne np. do zbiorczego księgowania
    > kosztów reprezentacji i reklamy. Nie mam pojęcia na ile jest to zgodne
    > z prawem, ale chodzi tutaj zapewne o przestrzeganie określonego limitu
    > wydatku. Zresztą z limitem mamy również do czynienia w ewidencji przebiegu.

    Faktury wewnętrzne wystawia sie na materiały i towary przekazane na
    cele reprezentacji i reklamy (limit nie ma tu nic do rzeczy) i z tej
    faktury księguje sie w koszty *tylko* *VAT*.
    Wydatki netto na cele reprezentacji i reklamy dokumentuje się tak jak
    inne wydatki.
    Faktura wewnetrzna nie służy do obliczania jakiegokolwiek limitu.

    > Biorąc pod uwagę ten "wynalazek" można znacznie uprościć księgowanie
    > i pilnowanie kosztów wynikających z dokumentów księgowych i wartości
    > wynikającej z liczby przejechanych kilometrów.
    Moi kochani, bo mnie szlag trafi. Wprawdzie czasu nie mam dziś wiele,
    ale jak czytam takie herezje.....
    Do pilnowania kosztów utrzymania samochodu osobowego nie wprowadzonego
    do EŚT słuzy ewidencja przebiegu pojazdu.
    W niej wpisujemy *każdą* fakture, rachunek czy inny dowód wydatku (np.
    polisa). Obok jest ewidencja przejechanych kilometrów. Na koniec
    miesiąca sumujemy wartośc wpisanych faktur, mnożymy liczbę kilometrów
    przez stawkę i księgujemy w KPiR łączną kwotę wydatków, nie wiekszą
    jednak niz obliczony limit. To co zostało (kilometry lub wydatki)
    przechodzi na nastepny miesiąc i tak w kółko az do konca roku. Od
    nowego roku zaczynamy "od zera".
    Tylko tyle i aż tyle. Czy trzeba jeszcze jakiegos narzędzia do
    "pilnowania limitu"? Szczegółowa ewidencji nie wystarczy?
    Nie księguje sie dokumentów bezpośrednio w PKiR, ale w ewidencji
    przebiegu. Do KPiR wrzuca sie łaczna kwotę wynikająca w ewidencji.
    KPW?

    Mam dziwne uczucie że piszę te oczywistości już setny raz.

    Może by tak jakieś FAQ założyć? I nakładac kary chłosty za nieczytanie
    go przez zadawaniem pytań.
    Kto ZA?

    Maddy (ZA)

    --