  • 11. Data: 2005-01-25 19:23:16
    Temat: Re: przegląd samochodu zaliczany do ST a rejestr VAT
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik "Radoslaw P." <r...@a...net.pl>
    w wiadomości <news:bd4dv05qfd9tj75ili2de3vhp59m4b00k6@4ax.com> wstukał:

    > To zrzut na to nowe gówno w urzędach? No tak, już wiemy kto to finansuje... :/

    Już był w lipcu 2003 OIDP

    --
    SF97036 - This PSP provides a listing to assist you when upgrading+
    +++++++++ from Version 4 Release 4.0 to Version 5 Release 1.0. This

  • 12. Data: 2005-01-25 19:37:48
    Temat: Re: przegl?d samochodu zaliczany do ST a rejestr VAT
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 25 Jan 2005 20:04:20 +0100, w <ct657o$d36$1@news.mm.pl>, "toster"
    <t...@W...pl> napisał(-a):

    > więc
    >
    > A od kiedy FVAT musi być na właściciela?
    > ----------
    >
    > Od kiedy można zaksięgować fakturę wystawioną innemu podmiotowi?

    Przeczytaj pytanie -- od kiedy FVAT za przegląd musi być wystawiona
    _właścicielowi_ ? Jak masz auto w leasingu, to fakturę bierzesz na
    leasingodawcę? (może on jeszcze za to płaci ;) ).

  • 13. Data: 2005-01-25 20:28:23
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Radoslaw P." <r...@a...net.pl> wrote
> [...]

    _właścicielowi_ ? Jak masz auto w leasingu, to fakturę bierzesz na
    leasingodawcę? (może on jeszcze za to płaci ;) ).

    --------------
    Też nie czytasz, a raczej czytasz wybiórczo.
    Przeczytaj kontekst sprawy, zanim znów się będziesz głupio czepiał o słówka.

    Zaksięgujesz sobie fakturę, którą wziął na siebie poprzedni właściciel?

  • 14. Data: 2005-01-25 20:55:35
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 25 Jan 2005 21:28:23 +0100, w <ct6a5s$i49$1@news.mm.pl>, "toster"
    <t...@W...pl> napisał(-a):

    > Też nie czytasz, a raczej czytasz wybiórczo.
    > Przeczytaj kontekst sprawy, zanim znów się będziesz głupio czepiał o słówka.
    > Zaksięgujesz sobie fakturę, którą wziął na siebie poprzedni właściciel?

    Nie wiem jakim trzeba być orłem, by przeczytać że fakturę wziął na siebie
    poprzedni właściciel. Napisała wyraźnie, że fvat/przegląd była wzięta przed
    fv/zakup auta, a nie na poprzedniego właściciela.

  • 15. Data: 2005-01-25 21:28:24
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    <t...@W...pl> napisał(-a):

> [...]

    poprzedni właściciel. Napisała wyraźnie, że fvat/przegląd była wzięta przed
    fv/zakup auta, a nie na poprzedniego właściciela.
    ------------

    A ty już antycypujesz, że faktura za przegląd jest wzięta już na nowego
    właściciela, choć auto jeszcze niesprzedane.
    Zadziwiająca logika.
    Pierdolisz jak potłuczony i nie mam ochoty marnować czasu na jałowe dyskusje
    z czepialskim, zwłaszcza, że to nie pierwszy raz.
    Z tobą EOT - zobaczę, co napisze na ten temat właścicielka.

  • 16. Data: 2005-01-26 12:57:00
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 25 Jan 2005 22:28:24 +0100, w <ct6dls$314f$1@news.mm.pl>, "toster"
    <t...@W...pl> napisał(-a):

> [...]
    > z czepialskim, zwłaszcza, że to nie pierwszy raz.
    > Z tobą EOT - zobaczę, co napisze na ten temat właścicielka.

    Wyraźnie napisała, że to jej faktura. Nie mam zamiaru się nikogo czepiać, po
    prostu stwierdzam fakt, którego nijak nie potrafisz przyjąć do wiadomości.

    Widać rola idioty ci odpowiada. Aha, naucz się cytować.

  • 17. Data: 2005-01-26 13:42:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jan 2005, toster wrote:

    >+ "Radoslaw P." <r...@a...net.pl> wrote
    [...]
> [...]
    >+ A ty już antycypujesz, że faktura za przegląd jest wzięta już na nowego
    >+ właściciela, choć auto jeszcze niesprzedane.

    Zaiste... powiadasz ? ;>
    Powiadasz że jak ktoś ma samochód przewłaszczony (w ramach kredytu)
    na bank (czyli bank jest właścicielem) to bierze faktury na ten
    bank (czyli właściciela) ?
    Weź ty...

    >+ i nie mam ochoty marnować czasu na jałowe dyskusje

    ...i się zastanów.
    Chwilę przynajmniej. Nie dalej jak kilkanaście minut temu na
    innej grupie czytałem coś o "obyczajach kraowskich" (czy jakoś tak)
    polegających na NIEruzcaniu mięsem. Szczególnie bez namysłu... :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-01-26 15:10:22
    Od: "Qubeczek" <q...@p...onet.pl>

    [ciach]

    Witam!
    Panowie po co te swary?
    Jest tak: ja jako przyszły nabywca zapłaciłam za przegląd samochodu przed
    jego zakupem i wzięłam na siebie fakturę. Czy jest to takie dziwne i
    niezgodne z prawem? Są to moje uboczne koszty zakupu samochodu.
    Wychodzi mi, że to koszt poniesiony przed wpisaniem samochodu do EST, więc
    wydaje mi się, że moge powiększyć wartość początkową ST o tę kwotę.
    Technicznie też wydaje mi się, ze fakture tę mogę ująć w "Rejestrze zakupu
    towarów i usług zaliczanych do ST nabywcy".

    Czy ktoś zgłasza wątpliwości, sprzeciw, whatever?

    pozdrawiam
    Magdi

  • 19. Data: 2005-01-26 15:33:57
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 26 Jan 2005 16:10:22 +0100, w <ct8bsv$jrr$1@inews.gazeta.pl>, "Qubeczek"
    <q...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Panowie po co te swary?

    Jakie swary, tylko jeden się mundruje :)

    > Czy ktoś zgłasza wątpliwości, sprzeciw, whatever?

    Ja bym przegląd w koszty/vat, powiększenie mi nie pasuje, ale może można :)

  • 20. Data: 2005-01-26 20:51:07
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Qubeczek" <q...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Jest tak: ja jako przyszły nabywca zapłaciłam za przegląd samochodu przed
    > jego zakupem i wzięłam na siebie fakturę. Czy jest to takie dziwne i

    Ja mam obiekcje. Jak widać - nie jest to przypadek z bankiem.
    Nie miałaś praw do samochodu w momencie brania faktury za jego przegląd.
    Ale może jestem zbyt dociekliwy lub źle poinformowany.
    Równie dobrze mógłbym brać i księgować faktury za przegląd auta mojego ojca,
    tłumacząc, że przecież jestem spadkobiercą i mam zamiar przejąć kiedyś auto
    w spadku.

    A tak teoretycznie: co zrobiłabyś z fakturą, gdyby auto nie przeszło
    przeglądu, a Tobie przeszłaby ochota na jego kupno?

    T.