  • 1. Data: 2003-06-23 08:20:54
    Temat: przekazanie komputera do własnej firmy
    Od: "Radek S." <r...@i...pl>

    Witam!

    od marca prowadze DG, w styczniu złożyłem sobie komputer i teraz chciałbym
    "przekazać" go do swojej firmy i w związku z tym wrzucic w koszty. Czy jest
    taka możliwość, jak to powinno wyglądać?

    --
    pozdrawiam
    R.S.

  • 2. Data: 2003-06-23 10:32:16
    Temat: Re: przekazanie komputera do własnej firmy
    Od: "Radek S." <r...@i...pl>

    Użytkownik "Z.C." <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem można przekazać komputer czy inną maszynę a nawet i samochód.
    Trzeba
    [...]

    dzięki

    pozdr
    R.

  • 3. Data: 2003-06-23 10:47:04
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Użytkownik "Radek S." <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > R.S.

    Owszem można przekazać komputer czy inną maszynę a nawet i samochód. Trzeba
    jedynie napisać umowę potem wypełnić druk PCC a następnie zgłosić się do US
    i zapłacić 2% wartości umowy. Po zapłaceniu możesz wprowadzić go do
    ewidencji ŚT i amortyzować.

    Pozdr.

    Z.C.

  • 4. Data: 2003-06-23 10:58:19
    Od: "Radek S." <r...@i...pl>

> [...]
    US
    > i zapłacić 2% wartości umowy. Po zapłaceniu możesz wprowadzić go do

    jednak mam jeszcze pytanie do powyższego - jaka to ma byc umowa,
    kupna/sprzedaży - raczej nie, umowa przekazania? - o ile jest coś takiego..

    R.

  • 5. Data: 2003-06-23 11:10:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jun 2003, Radek S. wrote:

> [...]
    >+ "przekazać" go do swojej firmy i w związku z tym wrzucic w koszty. Czy jest
    >+ taka możliwość, jak to powinno wyglądać?

    Rozumiem że masz na myśli własną DG OF, a nie spółkę handlową :)

    Masz "papiery" ?
    To ładnie spisz, podsumuj wartości (brutto, bo VATu nie odliczałeś)
    i popatrz jaka wartosć ci wyszła :) (ważne za chwilę).
    Zatutyłuj spis że to "lista składników środka trwałego własnej
    produkcji przekazanego na cele działaloności gospodarczej",
    będzie poważnie wyglądać :) (z pieczątką, autografem i *datą*
    oczywiście !).
    Ponieważ ewidencję środków trawałych masz (no nie ? jest obowiązkowa,
    podobnie jak ewidencja wyposażenia - nawet jeśli jest pusta
    musi być) to wpisujesz go tam pod poz. 1.

    I teraz w zależności od wartości:
    - jak poniżej 3500 zł, to rozważasz amortyzację jednorazową
    - w pozostałych przypadkach rozważasz amortyzację liniową,
    degresywną lub przyspieszoną - chyba że jesteś w gminie
    "bezrobotnej", tj. na liscie "...w których stosuje się...
    specjalne....ekonomicze...ze względu na..." - tam jest
    jeszcze wersja z dopalaczem :)

    Ja bym brał jednorazową (o ile można) lub przyspieszoną
    - zaraz będziesz się z googla szkolił ;), bo to FAQ :)

    Z ewidencji (*Z EWIDENCJI*, a nie z kartki opisującej
    koszt !) wpisujesz stoswaną ratę amortyzacyjną do KPiR.
    O komentarzach nt. "co jest dokumentem" dyskusja również
    leży w googlu ;)
    A uwagi nt. "obniżania wartości" są w sąsiednim wątku - IMHO
    należy wpisać po prostu wartość z faktur, ale są różne
    inne teorie (IMO nie mające podstawy prawnej :))
    Ufff... no i byłoby... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-06-23 11:15:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jun 2003, Z.C. wrote:

> [...]
    >+ jedynie napisać umowę potem wypełnić druk PCC a następnie zgłosić się do US

    Ale ty chyba o kwestii przekazania do spółki z o.o ?
    Bo nie uwierzę że Radek S powinien zawrzeć umowę z Radkiem S
    w celu przekazania własnego PCta na cele gospodarcze, i jeszcze
    od tego PCC zapłacić ;)
    Prawda, jego wina że nie napisał w jakiej formie jest "jego firma"
    (i literalnie masz rację, bo 1 os. DG OF nie jest "firmą", jak
    dotąd - czyli wychodziłaby spółka jawna, z o.o. lub ... nie,
    pół miliona chyba w S.A. nie zainwestował pytając o PCta :)).
    Ale ja w dobrej wierze zakładam że nie wie o czym mówi i mówi
    o własnej działalności gospodarczej :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-06-23 11:29:20
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    jest
    > taka możliwość, jak to powinno wyglądać?

    lepiej "kup" komputer od jakiegoś znajomego lub od kogoś z rodziny

    zapłać jakieś 700 zł to US nie będzie chciał nawet zarejestrować twojej
    umowy i nie będziesz płacił podatku

    a kupno zawsze jest prostsze dla US do zrozumienia niż przekazanie :))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 8. Data: 2003-06-23 11:55:18
    Od: "Radek S." <r...@i...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Mon, 23 Jun 2003, Radek S. wrote:
    > Rozumiem że masz na myśli własną DG OF, a nie spółkę handlową :)

    tak własną, jestem na KPiR, osoba fizyczna

    > Masz "papiery" ?

    nie mam, ale w ustawie o podatku od czynnosci cywilnoprawnych, art. 6 pkt 2
    czytamy:
    "Wartosc rynkową przedmiotu czynnosci cywilnoprawnej okresla sie na
    podstawie przecietnych cen stosowanych w danej miejscowosci..."

    Wartosc okreslam na 3000, czyli weszloby to amortyzacją jednorazową w koszty
    firmy i głownie o to mi chodzi.
    Wg Ciebie wystarczy sporządzic, cytuję: "lista składników środka trwałego
    własnej produkcji przekazanego na cele działaloności gospodarczej", a czy
    cos takiego nie powinno stanowic jedynie załacznika do "umowy", pytanie
    tylko jakiej umowy? Oczywiście skoro umowa to wiązałoby sie to z uiszczeniem
    zapłaty do skarbowego - 2% wartości, w Twojej propozycji w ogole nie ma o
    tym mowy.

    pozdrawiam
    R.S.

  • 9. Data: 2003-06-23 13:16:20
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

> [...]
    uiszczeniem
    > zapłaty do skarbowego - 2% wartości, w Twojej propozycji w ogole nie ma o

    Nie musi być umowa. Napisz "protokół" (lub inne pismo) przekazania komputera
    do firmy jako ŚT a potem do US itd.

    Z.C.

  • 10. Data: 2003-06-23 13:44:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Z.C. napisał:
> [...]
    > jedynie napisać umowę potem wypełnić druk PCC a następnie zgłosić się do US
    > i zapłacić 2% wartości umowy. Po zapłaceniu możesz wprowadzić go do

    Brednie, Panie Z.C., brednie na resorach i nie dziwie sie że wstydzisz
    sie Pan pod tymi bredniami imieniem i nazwiskiem podpisać.

    Podstawe prawna poproszę. Od kiedy to przełożenie z jednej kieszeni do
    drugiej skutkuje obowiązkiem podatkowym????
    Wszak wiemy juz że pytający prowadzi jednoosobową działalnośc
    gospodarczą, a Pan dalej bredzisz.

    Wprowadzenie WLASNEGO przedmiotu do ewidencji WŁASNEJ JEDNOOSOBOWEJ
    DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ to przełożenie z jednej kieszeni do drugiej.
    Nie podlega żadnym podatkom, żadnej rejestracji.

    Ustawa o PCC mówi:
    "Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:
    1) następujące czynności cywilnoprawne:
    a) umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy i praw majątkowych,
    b) umowy pożyczki,
    c) (skreślona)
    d) umowy darowizny - w części dotyczącej przejęcia przez obdarowanego
    długów i ciężarów albo zobowiązań darczyńcy,
    e) umowy dożywocia oraz ustanowienia odpłatnej renty,
    f) umowy o dział spadku oraz umowy o zniesienie współwłasności - w
    części dotyczącej spłat lub dopłat,
    g) umowy majątkowe małżeńskie,
    h) ustanowienie hipoteki,
    i) ustanowienie odpłatnego użytkowania, w tym nieprawidłowego, oraz
    odpłatnej służebności,
    j) umowy depozytu nieprawidłowego,
    k) umowy spółki (akty założycielskie), [...]"

    Czyzbyś Pan wynalazł metode jak kupic od siebie samego albo jak samemu
    siebie obdarować? Gratulacje, Nobel sie nalezy.

    Gdybys Pan chciaż przeczytał ustawę ktorej znajonościa sie popisujesz,
    do tego zrozumiał to co przeczytał a może jeszcze przeszukał archiwum
    tej grupy, w którym to archiwum mozna znaleźć instrukcje "krok po kroku"
    co zrobić żeby prywatny przedmiot stał się firmowym środkiem trwałym, to
    nie pisałbys Pan takich zbdur że mi sie piksele na monitorze rozjeżdżają.

    Maddy

    Ton niniejszego tekstu jest wyrazem mojego głębokiego braku szacunku dla
    anonim podpisującego się Z.C. i dopóki tenże anonim nie zacznie gadac z
    sensem, tonu nie zmienię.

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl