    From: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie o sprzedaz za granice
    Date: Wed, 20 Oct 2004 23:33:16 +0000 (UTC)

    Darek <s...@w...pl> wrote:
    > witajcie
    >
    > prowadze mikorfirme, mam swoja strone www na ktorej jest sklep. zglosil sie
    > do mnie ostatnio klient z Niemiec i narobil mi klopotu :). sprzedaje
    > urzadzenia elektroniczne (jak systemy alarmowe) ktore wczesniej kupuje w
    > Polsce. rozumiem ze aby sprzedac towar komus z Niemiec musze posiadac (do
    > wystawienia mu faktury) europejski NIP ? moj klient placi clo za towar ktory
    > ode mne kupuje ? jesli tak to czy jest strona www z informacja o jego
    > wsokosci ?

    To zalezy kim jest Niemiec. Jesli osoba fizyczna nieprowadzaca dzialalnosci gosp.
    lub podmiotem gospodarczym nie posiadajacym euroNIPu, to wystawiasz normalna
    fakture z 22% VAT, jakby byl to Polak (sprzedaz konsumencka).

    Natomiast jesli to firma z euroNIPem to:
    - musisz miec euroNIP
    - wystawiasz fakture z 0% VAT
    SPRAWDZAJAC UPRZEDNIO NA STRONIE
    http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/v
    ieshome.htm
    czy kontrahent podal Ci wazny niemiecki euro NIP.
    - musisz zadbac o potwierdzenie ze towar dotarl do Niemiec
    (list przewozowy, oswiadczenie klienta itp.).

    To ostatnie jest o tyle wazne, ze nasza ustawa o VAT jest nie do konca
    zgodna z VI Dyrektywa UE i nasze urzedy skarbowe kaza odprowadzac 22% VAT
    od wewnatrzwspolnotowych dostaw, jesli do daty zlozenia VAT-7 nie ma
    potwierdzenia dostawy.
    Bo pamietac trzeba ze w PL stawka 0% objeta nie jest "sprzedaz podmiotom z innych
    krajow UE" tylko "wewnatrzwspolnotowa dostawa towarow".

    M.
    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-