  • 31. Data: 2006-12-14 13:35:46
    Temat: Re: rachunek bankowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Dec 2006, m...@g...com wrote:

    > Ok, co do VATu ustępuję. Ale co do PIT4 wydaje mi się że mam rację.

    Wydaje mi się że masz :), IMO przy zapłacie z PIT-4 wypada to
    zrobić z konta zgłoszonego w US.
    W sąsienim poście przypominam coś co kiedyś również było już na
    grupie: mianowicie ustawy podatkowe posługują się pojęciem "konta
    wykorzystywanego w DG", nikt nigdy nie wskazał przepisu że nie
    wolno posługiwać się kontem osobistym.
    Oczywiście byłoby to złamanie umowy z bankiem - ale czy naruszenie
    przepisów?

    > Zresztą offtopicznie się strasznie zrobiło

    Czasem trzeba się "przegryźć" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2006-12-14 14:09:25
    Temat: Re: podatki osobiste (było: rachunek bankowy)
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Wydaje mi się że masz :), IMO przy zapłacie z PIT-4 wypada to
    > zrobić z konta zgłoszonego w US.

    Zalóżmy że jestem ojcem. I potrzebuję niańki do dzieci. Nie porowadzę DG.
    Nie mam pojęcia o zatrudnianiu nianiek, ale z tego co wiem, można je
    zatrudnić na *umowę o pracę*. Wypłacając wynagrodzenie i odpowadzajac od
    niego zaliczkę na podatek, muszę sporządzić PIT4. Mylę się? Jesli nie, to
    wychodzi z tego, że można nie prowadzic działalnosci i mieć obowiazek
    składania PIT4 i wpłacania zaliczek na podatek. Idąc dalej w tym kierunku -
    w US na NIP3 nie musze informować o numerach swoich kont. Jako nieprowadzący
    działanosci, NIP1 nie musiałem składać. Zatem jak mam podaćw US numer konta?
    Napisać oswiadczenie? Dodatkowo to jest tylko moje zobowiazanie. I nie
    zwiazane z żadnadziałalnością. Jest to zatem osobiste zobowiazanie.

    Co o tym myślicie?

  • 33. Data: 2006-12-14 20:42:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Dec 2006, [www.goldap.info.pl] wrote:

    > Zalóżmy że jestem ojcem. I potrzebuję niańki do dzieci. Nie porowadzę DG.
    > Nie mam pojęcia o zatrudnianiu nianiek, ale z tego co wiem, można je
    > zatrudnić na *umowę o pracę*.

    Najwyraźniej nie można wskazać przepisu zabraniającego.
    Inna rzecz, że w przepisach nie ma szczegółowych wskazówek co do takiego
    stosunku pracy w zakresie "nie DG".

    > Wypłacając wynagrodzenie i odpowadzajac od
    > niego zaliczkę na podatek, muszę sporządzić PIT4. Mylę się?

    Hm... no nie ma jak wskazać haka. Znaczy trzeba zaprzeczyć pytaniu
    czy się mylisz :)

    > Jesli nie, to
    > wychodzi z tego, że można nie prowadzic działalnosci

    ...a być "zakładem pracy" w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym...

    > i mieć obowiazek składania PIT4 i wpłacania zaliczek na podatek.

    Mhm.

    > Idąc dalej w tym kierunku -
    > w US na NIP3 nie musze informować o numerach swoich kont. Jako nieprowadzący
    > działanosci, NIP1 nie musiałem składać. Zatem jak mam podaćw US numer konta?

    Mam inne pytanie: a z czego wynika konieczność wpłacania podatku
    przelewem przez nieprowadzącego DG?
    Nawet prowadzący DG ale rozliczający się kartą podatkową mogą wpłacać
    podatek do kasy!

    A numer konta MOŻNA podać na NIP-3, prawda?

    > Napisać oswiadczenie? Dodatkowo to jest tylko moje zobowiazanie.

    Ale nie Twoje pieniądze.
    Pieniądze są powierzone - pobrane z wynagrodzenia na rzecz Skarbu
    Państwa, najpierw są częścią wynagrodzenia później majątkiem
    państwowym, w żadnym momencie nie są majątkiem podatnika :)

    > I nie
    > zwiazane z żadnadziałalnością. Jest to zatem osobiste zobowiazanie.

    W tym znaczeniu to przelew gospodarczy dokonywany przez prowadzącego
    DG również jest "zobowiązaniem osobistym"! :)
    Zaiste, brak dobrej i jednoznacznej nomenklatury na porozróżnianie
    "prywatnych", "osobistych", "gospodarczych" i podobnych składników
    majątku, bo znaczenie słów zależy od kontekstu przepisu :( - czasem
    inaczej dla pojęć cywilnych, inaczej dla administracyjnych.

    IMO w omawianym przypadku wypadałoby powiedzieć że jest to
    zobowiązanie "za które podatnik odpowiada osobiscie".
    Ale nie jest to jego zobowiązanie :)

    > Co o tym myślicie?

    Mam nadzieję ze skutecznie zaplątałem :O

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2006-12-18 08:44:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2006 14:04:13 +0100, Herbi napisał(a):
    > Umowa z bankiem ma być "obrabiana" przez US????
    > Wolne żarty.

    W moim US (Kraków-Nowa Huta) żądali albo umowy, albo potwierdzenia z banku o
    prowadzeniu konta firmowego.

    > Czy skoro masz siedzibę w miejscu "X" to przedstawiasz do USu umowy o
    > sprzedaż energii, o dostawę wody, o wywóz śmieci itp itd?

    Bez przedstawienia umowy o wynajmie lokalu (i pozostawienia w US kopii) pani
    w NIP nie zgodziła się na zmianę danych adresowych firmy...

    > To przecież tajemnica pomiędzy bankiem a właścicielem rachunku.

    Powiedz to mojemu US... Ale podobno w tym konkretnym się nudzą i lubią się
    babrać w pierdułkach :-/

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 35. Data: 2006-12-18 20:24:35
    Od: "Matt Dz." <m...@i...edu.ms-NO-SPAM.please>

    Adamski wrote:
    > Z czego wynika, ze prowadzac DG musze miec biezacy rachunek bankowy.
    > Przeszukałem ordynacje i ustawe VAT i nic nie znalazlem. Zle szukalem, czy
    > po prostu sa to fanaberie US, ktory mnie zmusza do poinformaowania o
    > rachunku biezacym.

    "Aby prowadzić działalność gospodarczą, nie trzeba koniecznie zakładać
    firmowego konta."

    "W rozliczeniach z innymi firmami także nie jest także potrzebne konto
    firmowe. Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej nakłada dopiero
    taki obowiązek w sytuacji, gdy kwota jednorazowej transakcji pomiędzy
    przedsiębiorstwami przekracza 15 tys. euro, czyli obecnie ponad 57 tys.
    złotych."

    http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci/artykul/199,
    0,207559.html

    Pozdrawiam,