  • 1. Data: 2004-12-16 13:05:13
    Temat: rejestr vat
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Witam,

    czy prowadząc podatkową książkę przychodów i rozchodów oraz będąc
    podatnikiem vat w rejestrz zakupów vat muszę rejestrować także np.
    faktury od zagranicznego kontrahenta (w kolumnie 20?). Faktycznie jest
    ona odliczana tylko od dochodowki bo w vacie to faktury wewnętrze trzeba
    do tego rozliczyć, wiec nie wiem czy wszystko co jest w książce musi
    mieć odzwierciedlenie też w rejestrach vat ... Szukalam w sieci cos o
    zasadach ale niestety .... Jak to jest co do zasady (co z listami płac,
    wyciagami bankowymi, PK za zus od pracowników?).

    Pozdrawiam
    Bogna

  • 2. Data: 2004-12-16 13:21:08
    Temat: Re: rejestr vat
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Dec 2004 14:05:13 +0100, Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>
    napisał:

> [...]
    > zasadach ale niestety .... Jak to jest co do zasady (co z listami płac,
    > wyciagami bankowymi, PK za zus od pracowników?).

    Ewidencja VAT to ewidencja VAT. Ja nie widze powodow (ba!) aby wsadzac tam
    rzeczy, z ktorych podatku vat nie odliczysz, czy by bylo to 22, 7 , zw czy
    0.
    ars

  • 3. Data: 2004-12-16 13:22:56
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogna" <b...@U...neo.USUN.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do tego rozliczyć, wiec nie wiem czy wszystko co jest w książce musi
    > mieć odzwierciedlenie też w rejestrach vat ...

    Musiesz zaksięgować te faktury wewnętrzne.

    Jak to jest co do zasady (co z listami płac,
    > wyciagami bankowymi, PK za zus od pracowników?).

    Księguje się w zakupach tylko to co jest z VATEM a w przychodach to co z
    VATEM i ze stawkę ZW

  • 4. Data: 2004-12-16 13:32:08
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

> [...]
    > zasadach ale niestety .... Jak to jest co do zasady (co z listami płac,
    > wyciagami bankowymi, PK za zus od pracowników?).

    faturę od kontrahenta zagranicznego (invoice) w kwocie netto z przeliceniem
    kursu walut w dacie faktury wpisujesz do książki w kol. 10 lub 14 w
    zależności czy to towar czy koszt
    fakturę wewnętrzną wpisujesz w rejestrach vat ( obu !!) bo jej rozliczenie
    następuje zarówno po stronie "zakupu" jak i "sprzedaży". mimo iż operacja
    wychodzi na "0" to niestety jest to wymóg formalny związany z wymogami
    deklaracji vat-7 - patrz odpowiednie kolumny deklaracji, oraz koniecznością
    złożenia informacji VAT-UE

  • 5. Data: 2004-12-16 13:40:34
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    sorki, zapomniałem co do zasady
    książka i ewidencje vat to dwie różne bajki i nikt nie twierdzi, że mają być
    ze sobą powiązane lub identyczne (absurd bo nigdy nie będą chociażby przez
    wynagrodzenia czy amortyzację)
    jedynie księgowi dla wygody w rejestrach vat wpisują ewentualną pozycję
    zapisu tego samego dokumentu w książce - zasada "śladu rewizyjnego" ale nie
    ma takiego obowiązku

  • 6. Data: 2004-12-16 15:17:43
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Faust wrote:

> [...]
    > zapisu tego samego dokumentu w książce - zasada "śladu rewizyjnego" ale nie

    Wielkie dzieki,
    rozwiało to moje wątpliwości.

    Bogna

  • 7. Data: 2004-12-16 15:22:36
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Faust wrote:

    > faturę od kontrahenta zagranicznego (invoice) w kwocie netto z przeliceniem
    > kursu walut w dacie faktury wpisujesz do książki w kol. 10 lub 14 w
    > zależności czy to towar czy koszt

    Jeszcze jedno,

    czy musze przeliczac skoro płace z karta przez internet z konta
    złotowego i bank dokonuje odpowiednich prze;liczen. Na wyciągu mam
    zdjete z konta złotówki?

> [...]
    > deklaracji vat-7 - patrz odpowiednie kolumny deklaracji, oraz koniecznością

    i to samo pytanie co powyżej. Czy przy vacie musze przeliczac po kursie
    NBP czy tez moge wziac kwote z wyciagu?

    Bogna

  • 8. Data: 2004-12-16 17:49:47
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

> [...]
    > zdjete z konta złotówki?
    >
    > i to samo pytanie co powyżej. Czy przy vacie musze przeliczac po kursie

    w tym wypadku wg kursu wyliczonego przez twój bank w ramach transakcji
    tabele NBP stosuje się tylko jeżeli powyższe jest niemożliwe

  • 9. Data: 2004-12-16 21:09:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004, ArEkPekAlSkI wrote:
    [...]
    > + Ewidencja VAT to ewidencja VAT. Ja nie widze powodow (ba!) aby wsadzac tam
    > + rzeczy, z ktorych podatku vat nie odliczysz, czy by bylo to 22, 7 , zw czy 0.

    Wyrażam stanowczy sprzeciw wobec takiemu *ujęciu* kwestii "co ujmować
    w ewidencji" :) !
    Fakt niemożności odliczenia o niczym nie przesądza.
    Odpowiedź jest w ustawie: ewidencja ma być tak prowadzona żeby ujmowała
    wszystko "co jest potrzebne do prawidłowego sporządzenia deklaracji
    VAT". Czyli podatnik musi sam sobie umieć odpowiedzieć: czy dany
    zapis *u mnie* wpłynie na deklarację VAT ?
    Jeśli coś jest *nie*potrzebne... to zgoda.
    Ale to co piszesz *nie zawsze* jest prawdziwe: najprostszym przykładem
    (być może jedynym znanym :)) kiedy zakupy "zw", 0% oraz "np" *wpływają*
    na deklarację jest rozliczenie strukturą zakupów...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2004-12-17 15:32:17
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > deklaracji vat-7 - patrz odpowiednie kolumny deklaracji, oraz
    > koniecznością złożenia informacji VAT-UE

    Chyba mylisz vat należny ze sprzedażą.
    (to niestety powszechna choroba)

    Nie widzę powodu (nawet formalnego) by rejestrować VAT należny jako
    sprzedaż.
    Wystarczy jeden rejestr (WNT) by z niego wynikał tak vat należy jak i
    naliczony.
    Umożliwia to prawidłowe sporządzenie deklaracji VAT

    BAH