    From: "Czarek" <c...@s...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczanie Dzialalnosc komisu
    Date: Thu, 9 Oct 2003 23:00:58 +0200
    Sender: c...@s...onet.pl@bukowe2.espol.com.pl

    : >+ : I drugi problem to sytuacja gdy kupią ładniejsze ubranka
    : >+ : ze sklepu z odzieżą używaną.
    : >+ : Z tego co wiem sprzedaż rzeczy używanych jest zwolniona
    : >+ : z Vat-u? Oni mają tylko paragon gdzie jest wpisana ilość kg.....
    : [...]
    : >+ Rzeczy powinny być używane przez 6 m-cy przez podatnika, który dokonuje
    ich
    : >+ sprzedaży. To poprzedni właściciel prawdopodobnie był takim
    użytkownikiem,
    : >+ oni tylko handlują tymi rzeczami. IMHO VAT się należy, chyba że odzież
    taka
    : >+ jest przedmiotowo zwolniona z VAT (ale coś nie sądzę).
    :
    : Zwolnij z wnioskami :)
    : Kilka dni temu czepiałem się o artykuł w GP (BTW: nie wiem czy
    : czytają własną stronę ;), spróbuję im forwardnąć co myślę)
    : w którym autor właśnie w oparciu o "twoją" tezę dedukował
    : (posługując się naszym przykładem) że "komis powinien zapłacić
    : VAT od kwoty 130 zł" !
    : Skądinąd kupił za 100 i wcale nie używał pół roku ;)
    : Przecież sam stwierdziłeś że byłaby to bzdura, bo VAT należy
    : się tylko od prowizji, prawda ?

    No tak, ale tutaj mamy przypadek "kupowania" przez komis na własność rzeczy
    do dalszej odsprzedaży, a nie pośrednictwo.
    W każdym razie tak zrozumiałem zagadnienie.

    Czarek

    PS
    Dlaczego w ustawie VATowskiej używają terminu "odprzedaży". Strasznie mnie
    to irytuje, a Was?