  • 1. Data: 2010-07-17 06:02:55
    Temat: rozliczenie pit a rozwod...
    Od: TheRain <t...@n...eu.org>

    Witam,

    Rozliczylem sie z byla zona za rok 2009 a w 2010 mielismy rozwod i jako
    ze byla ona bezrobotna to odliczylem za nia podatek i dostalem zwrot.
    Czy Bylej zonie naleza sie jakies pieniadze ? jesli nie to prosze o
    podpowiedz na jakiej podstawie jej sie nie nalezy.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-17 10:18:25
    Temat: Re: rozliczenie pit a rozwod...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TheRain wrote:
    > Witam,
    >
    > Rozliczylem sie z byla zona za rok 2009 a w 2010 mielismy rozwod i jako
    > ze byla ona bezrobotna to odliczylem za nia podatek i dostalem zwrot.

    Nie dostales zwrot tylko dostaliscie zwrot.

    > Czy Bylej zonie naleza sie jakies pieniadze ? jesli nie to prosze o
    > podpowiedz na jakiej podstawie jej sie nie nalezy.

    j.w. za 2009 rok to byly wasze wspolne dochody, nawet kiedy wspolnosc
    byla w proporcji 100:0.
    50% jest jej.

  • 3. Data: 2010-07-17 10:50:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:i1s01i$643$3@inews.gazeta.pl>:

    > Nie dostales zwrot tylko dostaliscie zwrot.

    A co gdy dostał zwrot na konto "firmowe" już po rozwodzie i opłacił tym
    zwrotem VAT? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-07-17 21:57:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010, 'Tom N' wrote:

    > A co gdy dostał zwrot na konto "firmowe" już po rozwodzie i opłacił tym
    > zwrotem VAT? ;P

    ??

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-07-18 05:55:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1007172356490.188@quad>:

    > ??

    <http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/25c3
    dbb8c9a13c7e?hl=en>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-07-19 11:12:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 07:55:09 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > <http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/25c3
    dbb8c9a13c7e?hl=en>

    wituś się zakręcił jak chiński termos ;)
    Tak jak kameleon zmienia kolory, tak wituś zmienia poglądy ;)))

  • 7. Data: 2010-07-19 15:04:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    dbb8c9a13c7e?hl=en>

    > wituś się zakręcił jak chiński termos ;)
    > Tak jak kameleon zmienia kolory, tak wituś zmienia poglądy ;)))

    ale co chciałeś napisać bo nie rozumiem?

  • 8. Data: 2010-07-19 18:26:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jul 2010, 'Tom N' wrote:

    > <http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/25c3
    dbb8c9a13c7e?hl=en>

    ??
    Przecież tu nie ma mowy o "podwójnym przelewie" czy jakimkolwiek innym
    przypadku "nieświadomego" otrzymania pieniędzy.
    Zwrot z US jest jak najbardziej należny i oczekiwany, a otrzymujący
    jest świadom że to nie są wyłącznie jego pieniądze (fakt "potrzebowania"
    jest dla bezpodstawnego wzbogacenia drugorzędny - na początku musi
    być brak "należności", a zwrot z US jest jak najbardziej należny)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-07-19 20:41:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1007192023400.3264@quad>:

> [...]

    > przypadku "nieświadomego" otrzymania pieniędzy.
    > Zwrot z US jest jak najbardziej należny i oczekiwany

    Gotfryd, życie...

    Mnie się zdarza zaordynować przelew do US za VAT z konta "firmowego" na
    okolice 25 następnego miesiąca, w okolicach marca zwrot z US jest oczekiwany
    na równi z zapłata klienta -- znaczy zapłaci kiedyś, może zdąży przed
    dwudziestym piątym i w tym miesiącu.

    No i akurat nie klient zrobił przelew ale US się udało zwrot za wspólny z
    żoną PIT przelać.

    Bank tuż po północy przelewem na VAT rachunek obciążył -- całkiem bez mojej
    świadomości, że z kasy, którą wpłacił US a nie klient.

    > a otrzymujący
    > jest świadom że to nie są wyłącznie jego pieniądze

    O tym, że wpływ ze zwrotu wypłynął na VAT dowiedziałem sie po fakcie --
    zaglądając rano, czy VAT poszedł (gdyby nie poszedł, to bym "przełożył z
    prawej kieszeni" i ponowił przelew)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2010-07-19 22:00:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    >
    > Bank tuż po północy przelewem na VAT rachunek obciążył -- całkiem bez mojej
    > świadomości, że z kasy, którą wpłacił US a nie klient.

    pieniądze nie są oznaczone co do tożsamości, wiec nie ma to znaczenia.
    Fakt, że żonie jesteś winien pół kasy ze zwrotu pit pozostaje. Masz
    manko w kasie i tyle.

    > O tym, że wpływ ze zwrotu wypłynął na VAT dowiedziałem sie po fakcie --
    > zaglądając rano, czy VAT poszedł (gdyby nie poszedł, to bym "przełożył z
    > prawej kieszeni" i ponowił przelew)

    j.w. to są tylko wirtualne podziały.
    problem robi się tylko przy ostatecznym rozliczeniu. wowczas bedziesz
    musiał skądś dołożyć i oddać.