  • 21. Data: 2002-11-14 00:59:23
    Temat: Re: rozpoczęcie działalności - Tłumaczenia
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > No tak, tylko pytanie jest z gatunku "błąd w pytaniu" :)
    > Oczywiście często trzeba konto mieć, ale to nie znaczy że
    > tylko dlatego że "prowadzi DG" musi je mieć !
    > (musi bo prowadzi TAKĄ DG lub dokunuje TAKICH transakcji
    > że musi...)

    A idąc dalej tym tropem to chyba tylko KPiR'owcy muszą wpłacac przelewem a na
    ryczałcie ewidencjonowanym czy karcie to nadal w kasach US, chyba że się to
    juz zmieniło ? Wiec może się okazac ze dla tłumacza jest potrzebne konto
    tylko dla opłacania ZUS (raczej wątpię aby wielkość obrotów wymusiła
    prekazywanie należności między kontrahentami przelewem bankowym).

    > ....a tak w szczególe to wszystkich "Inteligentów" ;) to chyba
    > też dotyczy, z okazji przymusowej zmiany nr konta...

    IMO jak najbardziej, nawet najmniejsza zmiana ścieżki prowadzącej do twojej
    kasy np. dodanie 1 na końcu n-ru, przy przejściu z normalnego konta na Biznes
    partner w PKO BP.

    Sark

  • 22. Data: 2002-11-14 01:20:58
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Adamski <a...@w...pl> napisał(a):

    > Domyslam sie , ze chcesz powiedzec ze jesli ma "male" uslugi to nie musi
    > miec konta? Jest napisane, ze pow. 3000 musi regulowac bezgotowkowo,

    I jeżeli taka kwota mu sie pojawi to wtedy powinien założyć konto a właściwie
    przed tym faktem... co nie zmienia innego faktu ze zus może nadal płacic ror

    > ale
    > nie wynika z tego ze nie musi miec konta skoro musi zawiadomic urzad o
    > posiadaniu konta.

    jak juz bedzie miał (bo ciebie posłucha i założy ;) lub wymuszą to na nim
    obroty to wtedy zawiadomi urząd o założeniu konta.

    > teraz tworze

    nie tylko teraz ;)

    > np zus trzeb aplacic z rachunku bankowego - koniecznie.

    TAK !

    > Mozna z ror?

    TAK ! firma jednoosobowa, opłacająca składke tylko za siebie i nie
    zatrudniająca innych, na dodatek jest to przedstawiciel wolnego zawodu
    (chociaż i oni zostali wtłoczeni do pojęcia prowadzących DG)

    > Raczej
    > nie bo nie jest to tachunek ziwazany z dg.

    Tworzysz a powiedz mi w takim razie po jaka cholerę taki BZWBK czy mBank w
    soich internetowych kontach na rachunkach zwykłych osób fizycznych mają
    możliwość (specjalne formatki) przenaczone do przykmowania i reazlizowania
    przelewów na rzecz ZUS (51 + 52 + 53), chę ... ?!!!

    > Podatki chyba tez placi sie juz z konta - ror?? nieee jest to czynnosc
    > zwiazana z dg.

    Nie wiem jak to jest z tymi na kartę i z ryczałtem ewidencjonowanym, ja
    pamietam że jak KPiRowcy płacili przelewem to tamci mogli spokojnie płacic w
    kasie US (bez mandatu:)

    > Ostatecznie dla ryzykantom mozmna polecic zawiadomienie US o koncie do DG
    > jako rorze.

    Akrat te sprawy reguluje wewnętrzny regulamin danego banku a im chodzi o kasę
    i np. ww ROR w BZWBK kosztuje m-nie 7 zl a dla firmy chyba min. 30 zł. Bank
    ma w tym swój interes.

    > No jest jeszcze jedna mozliwosc
    > liczysz na restrukturyzacje

    Daj spokój mówimy o jednym człowieku który może odręcznie przy małym biurku
    lub na kanpce w domlu dokona troche tłumaczeń tekstu i to jak sam napisał
    nie ma gwarancji ciągłości zleceń.

    Sark

  • 23. Data: 2002-11-14 01:26:53
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Adamski <a...@w...pl> napisał(a):

    > Moge sie nie zgodzic?

    Adaś, skąd ty sie urwałeś ;))

    > cyk cyk cyk (zegar)

    Ty się bombkami nie baw bo może byc bum, bum ;))

    > No coz milczenie oznacza zgode. ;-)
    > Ustawa DG nie odroznia form opodatkowania. Zgadza sie, ze kiedys kartkarze
    > nie musieli miec konta, ale dzisiaj?

    A zrób takie zadanie domowe, dowiedz się w swoim urzędzie czy karciarze i
    ryczałtowcy moga podatek opłacać w kasie US ?

    Sark

  • 24. Data: 2002-11-14 01:30:41
    Temat: Re: rozpoczęcie działalności - Tłumaczen
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Żeby była jasność i nikt nie miał poczucia winy: nie próbuj
    > płatności gospodarczych tak "puścić" ! Telefon firmowy czy coś
    > (tj. zapłata przelewem z ROR za "firmowy") to jest naruszenie prawa.
    > ZUS to inna sprawa :),

    Zrymowała ci się :) a le gwoli ścisłości, naruszenie prawa bankowego a nie
    podatkowego

    IMHO oczywiście :)

    Pozdr.
    Sark

  • 25. Data: 2002-11-14 01:36:10
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Ola <n...@s...me> napisał(a):

    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    > Spróbujemy ze zwykłym RORem :-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Olka

    Jest jeszcze coś takiego jak konto GYRO-składka, zakładane w urzedzie
    pocztowym (de facto w Banku Pocztowym, płacisz składki ZUS w okienku
    pocztowym za jeden przelew chyab 3,6 zł i tylko do tego to konto słuzy.
    Poczta wpadła na ten pomysł jak weszły przepisy ze wpłacac do ZUS można
    będzie tylko z konta ...podobno przechwycili (zatrzymali przy sobie:) w ten
    sposób 430 ty. osób

    Pozdr.

    Sark

  • 26. Data: 2002-11-14 02:05:23
    Temat: Re[2]: rozpoczęcie działalności - Tłumaczenia
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 14 listopada 2002 o godzinie (01:42:58) napisano:
    GSld> On Wed, 13 Nov 2002, Ola wrote:

> [...]

    GSld> Żeby była jasność i nikt nie miał poczucia winy: nie próbuj
    GSld> płatności gospodarczych tak "puścić" !

    Ale przyjac mozna? Bo przeciez to moze byc wynagrodzenie, zwrot
    nadplaty, itp.

    GSld> Telefon firmowy czy coś
    GSld> (tj. zapłata przelewem z ROR za "firmowy") to jest naruszenie prawa.

    Gotfrydzie, a pamietasz Ty podstawe prawna do tego?
    A nieco filozofujac: co z wplatami czesciowo firmowymi - np. za telefon
    rozliczany czesciowo przez firme, a czesciowo prywatnie. Fakturka jest
    jedna, wiec mozna ja puscic jako wlasna i ewentualnie rozliczyc sie z
    firma :)

    GSld> ZUS to inna sprawa :), IMHO oczywiście :)

    I ja sie ku takiemu sadowi sklaniam.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 27. Data: 2002-11-14 02:05:52
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    GSld> Pozdrowienia, Gotfryd
    GSld> (rok od sprawdzenia że do założenia DG nie trzeba konta,
    GSld> pieczątki ani innych wynalazków o których pół Polski
    GSld> "słyszało że trzeba".

    (OT) Kiedys przeszedlem dluga droge w US, zanim na jednym z najwyzszych
    szczebli grono pracownikow doszlo do konsensusu, ze jednak pieczatki
    miec nie musze :) Koronnym zas argumentem za pieczatka bylo przez
    wiele szczebli to, ze "na deklaracji jest napisane, ze trzeba podpisu i
    pieczatki" :)

    Podobna przeprawe mialem na Poczcie Polskiej S.A. - tam w tej sprawie
    obowiazuje "rozporzadzenie dyrektora"! Ale tez doszli do wniosku
    (oczywiscie na odpowiednio wysokim szczeblu), ze mozna wydac polecony
    dla firmy bez pieczatki...

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

    "Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej
    głupoty." Billings J.

  • 28. Data: 2002-11-14 07:04:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > No coz milczenie oznacza zgode. ;-)
    > Ustawa DG nie odroznia form opodatkowania. Zgadza sie, ze kiedys
    kartkarze
    > nie musieli miec konta, ale dzisiaj? Nie znam przepisu ktory ich
    zwalnia.

    A znasz taki, który nakazuje?
    A co do wpłaty podatku przez kartkarzy zajrzyj do ordynacji (art61)

    > z praktyki w Wawce PANIE Z URZEDU nie chca przyjmowac NIP-1 bez
    umowy z
    > bankiem :))))) Jak to w zyciu bywa samo zycie weryfikuje przepisy.

    No właśnie. Może już je wylali? :-))

    CEZ

  • 29. Data: 2002-11-14 08:02:36
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > I jeżeli taka kwota mu sie pojawi to wtedy powinien założyć konto a
    właściwie
    > przed tym faktem... co nie zmienia innego faktu ze zus może nadal płacic
    ror

    Podstawowe pytanie sprowadza sie do tego, czy jezeli placisz ZUS z ROR-u to
    czy ROR staje sie" ...rachunkiem bankowym związanym z wykonywaną
    działalnością gospodarczą..." Czy oplata ZUS z tytulu DG jest czynnoscia
    zwiazana z dzialalnoscia gospodarcza.

    > jak juz bedzie miał (bo ciebie posłucha i założy ;) lub wymuszą to na nim
    > obroty to wtedy zawiadomi urząd o założeniu konta.

    Czy tylko obroty wymuszaja zalozenie konta? Czy wystarczy wykonywanie
    operacji bezgotowkowych zwiazanych z dzialalnoscia wystarczy? Mi sie wydaje,
    ze wystarczy.

    > TAK ! firma jednoosobowa, opłacająca składke tylko za siebie i nie
    > zatrudniająca innych, na dodatek jest to przedstawiciel wolnego zawodu
    > (chociaż i oni zostali wtłoczeni do pojęcia prowadzących DG)

    A spolka cywilna gdzie do zus zgloszeni sa jako platnicy osoby fizyczne?

> [...]
    > możliwość (specjalne formatki) przenaczone do przykmowania i reazlizowania
    > przelewów na rzecz ZUS (51 + 52 + 53), chę ... ?!!!

    Wydaje mi sie ze z trzech powodów
    Ich zabawki i oni ustalaja zasady gry
    Jak ktos inny przyjmuje to czemu oni mieli by nie
    Bo chyba prawo nie zabrania wykorzystywania ROR do DG tylko naklada
    obowiazek zawiadomienia US

    Pozdrawiam
    Adam

  • 30. Data: 2002-11-14 08:18:16
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Powiem tak: przed chwilą pisałem coś o logice. Zobowiązuje
    > mnie to do powstrzymania się od reakcji alergicznych

    Widzailem reklame "ALERTEC"

    > (bo
    > nasze prawo jest lepsze od ciebie :[),

    Jest lepsze od wszystkich bo Ty (i ja) musimy respektowac prawo, ono moze
    miec nas gleboko w ....

    ale jak wywiodłeś
    > z faktu że *posiadane konto* należy zgłosić do US fakt
    > konieczności *posiadania konta* tego nie wiem - IMHO
    > równie trudne jak wywiedzenie konieczności zgłaszania
    > np. nieposiadanego konta...

    To akurat jest proste, bo na zglaszanie jest paragraf, a na niezglaszanie
    nie ma:))) tzn ja nie znam - co jest blizsze prawdy

    > Jako osobnik skromny i niekompetentny (czytaj: nie jestem
    > doradzcą podatkowym) własne zdanie przezornie pominę ;>

    Uwazam ze zdanie kazdego sie liczy - lecz nie zawsze trzeba sie z nim
    zgadzac ;))) Toz grupa nie jest chyba towarzystwem wzajemnej adoracji gdzie
    wszyscy sobie potakuja jacy to piekni i wspaniali ;)

    > Erm... Tego...
    > Jeśli ty nie rozróżniasz "wykorzystywania konta dla celów DG"
    > od płacenia płatności OSOBISTYCH, takich jak ZUS i pewne
    > inne płatności to ja przestaję zabierać głos.

    Spoko;) ale ja nie mowie o "wykorzystywaniu" tylko "zwiazanego" z DG.

    > Oświadczam że *MSZ* jesteś w błędzie twierdząc że wpłat
    > na ZUS nie wolno dokonywać z ROR. Ale jak wyżej - moje
    > zdanie to pikuś, napisz tylko że opinie Orki też poważasz...

    Hehe ja zz kazdym zdaniem sie licze tzn sprawdzam. Czesto najprostrze
    pytania proste sa najtrudniejsze.

    Pozdrawaim Adam