  • 11. Data: 2002-11-13 16:34:48
    Temat: Re: rozpoczęcie działalności - Tłumaczenia
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Sark wrote:

    >+ Sark <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    [...]
    >+ A poniżej jeszcze cytat"
    >+ ========================
    >+ Rachunek firmowy w internecie
    >+
    >+ Pytanie: (20.05.02)
    >+ Prowadząc działalność gospodarczą muszę mieć założone konto w banku.

    No tak, tylko pytanie jest z gatunku "błąd w pytaniu" :)
    Oczywiście często trzeba konto mieć, ale to nie znaczy że
    tylko dlatego że "prowadzi DG" musi je mieć !
    (musi bo prowadzi TAKĄ DG lub dokunuje TAKICH transakcji
    że musi...)
    [...]
    >+ Proszę również nie zapomnieć o konieczności wysłania do Urzędu Skarbowego
    >+[...] aktualizacyjnego NIP-1

    ...a tak w szczególe to wszystkich "Inteligentów" ;) to chyba
    też dotyczy, z okazji przymusowej zmiany nr konta...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-11-13 16:38:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Adamski wrote:

    >+ > Nie "musi" a "moze".
    >+ > W szczegolnosci, ze ma to byc dla tłumacza.
    >+
    >+ A czym to sie rozni??? Czy namykasz o wolnych zawodach?
    >+ no moze ich prawo nie dotyczy

    Ależ niewątpliwie dotyczy. Ale to nie znaczy że TO SAMO prawo
    co prowadzących INNĘ RODZAJE DG - dajmy na to, o ile się nie
    mylę, to kartowcy mogą np. podatki wpłacać tak jak OF bez DG,
    czyli "prosto do kasy w US" - chyba nic się nie zmieniło.
    "Wolny zawód" być może musi bezgotówkowo, ale to NIE OZNACZA
    że *musi* to być tak samo jak z PK ;), nieprawdaż ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-11-13 16:41:10
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > "Wolny zawód" być może musi bezgotówkowo, ale to NIE OZNACZA
    > że *musi* to być tak samo jak z PK ;), nieprawdaż ?

    Moge sie nie zgodzic?

    cyk cyk cyk (zegar)

    No coz milczenie oznacza zgode. ;-)
    Ustawa DG nie odroznia form opodatkowania. Zgadza sie, ze kiedys kartkarze
    nie musieli miec konta, ale dzisiaj? Nie znam przepisu ktory ich zwalnia. A
    z praktyki w Wawce PANIE Z URZEDU nie chca przyjmowac NIP-1 bez umowy z
    bankiem :))))) Jak to w zyciu bywa samo zycie weryfikuje przepisy.

    Pozdowienia
    Adam

  • 14. Data: 2002-11-13 18:11:27
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z praktyki w Wawce PANIE Z URZEDU nie chca przyjmowac NIP-1 bez umowy z
    > bankiem :))))) Jak to w zyciu bywa samo zycie weryfikuje przepisy.

    Niedługo bedzie to moj ulubiony topic :-)
    Ręce już opadają.
    Totalny "paragraf 22" nie obrażająć J.Hellera.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 15. Data: 2002-11-13 18:15:03
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > teraz tworze

    Robisz to nieustannie. Twoja sprawa. Masz do tego prawo.

    Karol

  • 16. Data: 2002-11-13 18:16:37
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Jak to w zyciu bywa samo zycie weryfikuje przepisy.

    Zweryfikowało juz dawno.
    Tak jak i Amerykę też już odkryto.

    Mimo wszystko nadal pozdrawiam,

    Karol

  • 17. Data: 2002-11-13 20:23:40
    Od: "Ola" <n...@s...me>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    Spróbujemy ze zwykłym RORem :-)

    Pozdrawiam
    Olka

  • 18. Data: 2002-11-14 00:30:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Adamski wrote:

    >+ > Krótko mówiąc: *jeśli ma* to *musi* powiadomić.
    >+ > Mieć NIE MUSI.
    >+ > Oczywiście pod warunkiem że nie będzie łamał przy okazji
    >+ > INNYCH przepisów dot. operacji gospodarczych
    [...]
    >+ Domyslam sie , ze chcesz powiedzec ze jesli ma "male" uslugi to nie musi
    >+ miec konta? Jest napisane, ze pow. 3000 musi regulowac bezgotowkowo, ale
    >+ nie wynika z tego ze nie musi miec konta skoro musi zawiadomic urzad
    >+ o posiadaniu konta.

    Powiem tak: przed chwilą pisałem coś o logice. Zobowiązuje
    mnie to do powstrzymania się od reakcji alergicznych (bo
    nasze prawo jest lepsze od ciebie :[), ale jak wywiodłeś
    z faktu że *posiadane konto* należy zgłosić do US fakt
    konieczności *posiadania konta* tego nie wiem - IMHO
    równie trudne jak wywiedzenie konieczności zgłaszania
    np. nieposiadanego konta...

    >+ teraz tworze

    ??

    >+ np zus trzeb aplacic z rachunku bankowego - koniecznie. Mozna z ror?

    Zgodnym chórem wszystkich którzy *jednocześnie* zabierali
    głos w dyskusji i *wyglądało na to* że zajrzeli do przepisów
    - na grupie padała odpowiedź: TAK.
    Jako osobnik skromny i niekompetentny (czytaj: nie jestem
    doradzcą podatkowym) własne zdanie przezornie pominę ;>

    >+ Raczej nie bo nie jest to tachunek ziwazany z dg.

    A ubezpieczenie społeczne to jest ubezpieczenie DG czy
    ubezpieczenie *prowadzącego DG*, osobiste przypadkiem ?

    >+ Podatki chyba tez placi sie juz z konta - ror?? nieee
    >+ jest to czynnosc zwiazana z dg.

    Może jednak poczytasz archiwum grupy ?
    Zapewniam cię że to robię. Udaje mi się czasem wyzbyć
    błędnych przekonań utwierdzonych we mnie nie wiem skąd:
    przyznam że osobiście byłek dawniej przekonany że
    co jak co, o PD można dyskutować - ale VAT to już
    obowiązkowo... aż przeczytałem parę pytań na grupie.
    Jakoś tak uzmysłowiłem sobie że VAT traktowałem
    jako "DG chyba tylko dzięki 2 rzeczom:
    - że SC rozlicza go sobie osobno
    - i że na VAT-5 można przystawić pieczątkę.

    >+ Ostatecznie dla ryzykantom mozmna polecic zawiadomienie US
    >+ o koncie do DG jako rorze.

    Erm... Tego...
    Jeśli ty nie rozróżniasz "wykorzystywania konta dla celów DG"
    od płacenia płatności OSOBISTYCH, takich jak ZUS i pewne
    inne płatności to ja przestaję zabierać głos.
    W tej sprawie, dla jasności - bo przeczytałem już resztę
    postów (twoich :]) i wątku nie wyczerpaliśmy ;>

    >+ No jest jeszcze jedna mozliwosc
    >+ liczysz na restrukturyzacje - nie plac podatkow ani zus - ale
    >+ tez sie nie da
    >+ bo restrukturyzacja nie obejmuje skladek na konto 52 :)

    Oświadczam że *MSZ* jesteś w błędzie twierdząc że wpłat
    na ZUS nie wolno dokonywać z ROR. Ale jak wyżej - moje
    zdanie to pikuś, napisz tylko że opinie Orki też poważasz...

    >+ Adam
    >+ P.S. sorka za dalekoidadze skroty myslowe

    O ile chodzi o wyprowadzenie wzoru z logiki:

    "jeśli (istnieje R.B.) DG to (zawiadom US)" == "musisz mieć R.B. DG"

    ...to ten skrót koniecznie rozwiń. Poczytam nawet jeśli
    będę siedział cicho !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (...Nelson powiedział....)

  • 19. Data: 2002-11-14 00:39:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Adamski wrote:
    [...]
    >+ Moge sie nie zgodzic?

    Możesz. Zawsze.

    >+ cyk cyk cyk (zegar)
    >+
    >+ No coz milczenie oznacza zgode. ;-)

    Tyle że taki dowcip...hm... może już jestem w złej formie
    i lepiej nie skomentuję :]

    >+ Ustawa DG nie odroznia form opodatkowania. Zgadza sie, ze kiedys kartkarze
    >+ nie musieli miec konta, ale dzisiaj? Nie znam przepisu ktory ich zwalnia.

    Problem w tym że IMHO nie znasz przepisu który NAKAZUJE mieć konto.

    >+ A
    >+ z praktyki w Wawce PANIE Z URZEDU nie chca przyjmowac NIP-1 bez umowy z
    >+ z bankiem :))))) Jak to w zyciu bywa samo zycie weryfikuje przepisy.

    ?????
    Znaczy to że "panie nie chcą" stoi ponad prawem ??
    Powtórz, niektórzy na grupie *takie* dowcipy lubią !

    Jak mi jeszcze wytłumaczysz że nie jest możliwe założenie
    pierwszego podstawowego konta w Inteligo (bo trwa ponad tydzień,
    k-to DG *musisz* zgłosić w 7 dni - a wg ciebie musisz je
    mieć *przed* rejestracją w US) to to też będzie cenna informacja,
    powiadomię ich ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (rok od sprawdzenia że do założenia DG nie trzeba konta,
    pieczątki ani innych wynalazków o których pół Polski
    "słyszało że trzeba". Nie mylić z założeniem telefonu
    [w TPSA] dla DG - to już, panie inna sprawa, poważna :>)

  • 20. Data: 2002-11-14 00:42:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Ola wrote:

    >+ Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    >+ Spróbujemy ze zwykłym RORem :-)

    Żeby była jasność i nikt nie miał poczucia winy: nie próbuj
    płatności gospodarczych tak "puścić" ! Telefon firmowy czy coś
    (tj. zapłata przelewem z ROR za "firmowy") to jest naruszenie prawa.
    ZUS to inna sprawa :), IMHO oczywiście :)

    Pozdrowienia, Gotfryd