    From: "Kinga" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: saldo na 303
    Date: Wed, 30 Jan 2002 01:39:40 +0100
    Sender: g...@p...onet.pl@pi140.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    > IMHO musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, dlaczego PZ nie zdjęła całej
    > wartości zaksięgowanych towarów:
    > - jeżeli dlatego, że nie przyszły jeszcze towary ujęte w fakturze (siłą
    > rzeczy nie mogły być ujęte w PZ) to pozostaje saldo Wn na 303 - "Towary w
    > drodze"
    > - jeżeli wynika to z przyjęcia innych cen w magazynie niż na fakturze, to
    > równolegle do przyjęcia towarów powinnaś zaksięgować odchylenia od cen
    > ewidencyjnych towarów i wówczas 303 powinno się zamknąć bez salda.

    Stalo sie tak dlatego, ze osoba odpowiedzialna za magazyn wyliczyla i
    rozpisala po swojemu PZ.
    Zrobilam tak jak mi poradzilas, teraz mam oczywiscie saldo na 340-odchylenia
    od cen ewidencyjnych towarow. Domyslam sie, ze teraz musze wartosc salda z
    340 proporcjonalnie rozksiegowac na koszty i przychody? Zastanawiam sie tez
    kiedy to musze zrobic, czy na koniec miesiaca, czy mozna to zrobic na koniec
    roku?
    Kinga