    From: "Magdip" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: saldo na 303
    Date: Tue, 29 Jan 2002 08:12:06 +0100

    >Stalo sie tak dlatego, ze osoba odpowiedzialna za magazyn wyliczyla i
    >rozpisala po swojemu PZ.
    >Zrobilam tak jak mi poradzilas, teraz mam oczywiscie saldo na
    340-odchylenia
    >od cen ewidencyjnych towarow. Domyslam sie, ze teraz musze wartosc salda z
    >340 proporcjonalnie rozksiegowac na koszty i przychody? Zastanawiam sie tez
    >kiedy to musze zrobic, czy na koniec miesiaca, czy mozna to zrobic na
    koniec
    >roku?
    >Kinga

    nie do końca. Teraz władowałaś się w prowadzenie magazynu wg cen
    ewidencyjnych. Teoretycznie powinnaś teraz dokonując rozchodu z magazynu
    wyksięgowywać proporcjonalną część odchyleń przypadających na rozchód.
    (odsyłam do literatury jak to robić). Jeśli możesz wyodrębnić, których
    towarów to dotyczy, to chyba (ale nie jestem pewna) możesz dokonując
    rozchodu tej konkretnej partii wyksięgowywać odchylenia i wówczas odnosisz
    je na konto "Wartość sprzedanych towarów w cenie zakupu" po WN lub MA w
    zależności od tego po której stronie miałaś te odchylenia wcześniej.
    Saldo na koniec roku na tym koncie może pozostać. Wówczas w bilansie
    ujmujesz towary wg cen rzeczywistych czyli korygujesz wartość z konta
    "Towary" o te odchylenia in plus lub minus.

    Magdip