  • Data: 2008-03-03 23:43:01
    Temat: Re: samochod
    Od: piotrliwszic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A Twoje rozliczenia z fiskusem, to kto prowadzi? :-)

    a z którym punktem się nie zgadzasz
    bo jeśli przez 5 lat firmy nikt z US się nie przyczepił a samochody są
    od paru lat
    w firmie i mimo kontroli niczego nie musiałem prostować

    "Na podstawie art. 22k ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z
    późn. zm.; dalej ustawa o PIT) mali podatnicy mogą dokonywać
    jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków
    trwałych zaliczonych do grupy 3-8 klasyfikacji, z wyłączeniem
    samochodów osobowych, w roku podatkowym, w którym środki te zostały
    wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, do wysokości nie przekraczającej w roku
    podatkowym równowartości kwoty 50 tys. euro łącznej wartości tych
    odpisów amortyzacyjnych." - podaje "Gazeta Prawna".

    wystarczy spytać googla :

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jednorazowy-odpis-am
    ortyzacyjny-dla-malych-podatnikow-1589596.html

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/16042436,jednora
    zowy-odpis-amortyzacyjny-dla-malych-podatnikow.html

    http://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/amortyzacja/
    54939:

    Jeżeli zakupiony samochód został wprowadzony do ewidencji środków
    trwałych po 1 stycznia 2007 r., wówczas podatnik może skorzystać z
    jednorazowego odpisu amortyzacyjnego według nowych zasad.

    Jednorazowa amortyzacja nie dotyczy samochodów osobowych.

    Łączna wysokość jednorazowych odpisów amortyzacyjnych w roku
    podatkowym nie może przekroczyć równowartości 50 000 euro. W 2007 r.
    jest to kwota 199 000 zł, przeliczona według średniego kursu NBP
    ogłaszanego na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku
    podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.