  • 11. Data: 2008-03-04 08:44:19
    Temat: Re: samochod
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    piotrliwszic wrote:

    > a z którym punktem się nie zgadzasz

    Jeszcze nie odpowiedziałeś Tomowi,
    że korzystasz z pomocy de miniumus
    Mam nadzieję, że chociaż wiesz jakie to pociąga za sobą
    zobowiązania - zgłaszanie do US i inne ograniczenia.
    Ciebie to może nie dotyczy, ale inne rodzaje pomocy
    mają swoje kruczki - nie wiem jaki hak jest na amortyzację :-)

  • 12. Data: 2008-03-04 09:09:39
    Od: "Paweł K" <k...@...apa.com.pl>

    witam,
    ale czy wiecie jak przeniesc dsamochod z osoby prywatnej na firme przy
    zalozeniu ze jest to ta sama osoba tzn prowadzi jednoosobowa dzialalnosc
    gospodarcza?
    Czy wystarczy napisac prrotokol przekazania samochodu oszacowac jego cene?

  • 13. Data: 2008-03-04 09:55:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 04 Mar 2008 10:09:39 +0100, Paweł K napisał(a):

    > ale czy wiecie jak przeniesc dsamochod z osoby prywatnej na firme przy
    > zalozeniu ze jest to ta sama osoba tzn prowadzi jednoosobowa dzialalnosc
    > gospodarcza?

    Poprostu wpisać do ewidencji.

    > Czy wystarczy napisac prrotokol przekazania samochodu

    A po co? Nie widzę takiej potrzeby.

    > oszacowac jego
    > cene?

    Zaznaczam od razu, że znane są mi opinie przeciwne. ale z ustawy wynika,
    że szacowanie ceny odbywa się tylko wtedy gdy nie można ustalić (czytaj w
    praktyce: "ustalić"="udowodnić") jego ceny zakupu. W wypadku samochodu
    jest to mało prawdopodobne, bo zawsze jest jakaś faktura lub umowa K/S.
    Jeśli rzeczywiście nie można ustalić ceny zakupu, to rzeczywiście
    przydałby sie jakiś protokół oszacowania ceny.

  • 14. Data: 2008-03-04 09:58:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 04 Mar 2008 09:55:44 +0000, jureq napisał(a):

    > Poprostu wpisać do ewidencji.

    Oczywiście chodzi o ewidencję śreodków trwałych.

  • 15. Data: 2008-03-04 16:16:34
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 4 Mar, 09:44, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Jeszcze nie odpowiedziałeś Tomowi,
    > że korzystasz z pomocy de miniumus

    że co ?

    nie korzystam z żadnej pomocy

    po prostu z dniem 2 stycznia 2007 roku kupiłem od własnej rodziny po
    przez komis
    samochód ciężarowy który wpisałem w 100 % w koszty firmy a od tego
    czasu wszystkie
    naprawy i paliwo odliczam na podstawie faktur

    czego tu nie rozumieć?

    przytoczyłem parę linków i wystarczy przeczytać że od 1 stycznia 2007
    można jednorazowo wpisać w koszty zakup samochodu CIĘŻAROWEGO

    i chciałem się tą informacją podzielić

    pozdrawiam

    > Mam nadzieję, że chociaż wiesz jakie to pociąga za sobą
    > zobowiązania - zgłaszanie do US i inne ograniczenia.

    nie mam zielonego pojęcia o czym mówisz

    > Ciebie to może nie dotyczy, ale inne rodzaje pomocy
    > mają swoje kruczki - nie wiem jaki hak jest na amortyzację :-)

    też nie wiem i widać urząd skarbowy dla Mokotowa
    tez nie wie za bardzo

  • 16. Data: 2008-03-04 17:19:21
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    piotrliwszic w
    sf.googlegroups.com>:

    > że co ?
    > nie korzystam z żadnej pomocy

    Nic, nic. Żyj sobie dalej w swej nieświadomości...

    > po prostu z dniem 2 stycznia 2007 roku kupiłem od własnej rodziny po przez
    > komis samochód ciężarowy który wpisałem w 100 % w koszty firmy

    Podasz podstawę prawną na podstawie której to zrobiłeś...?

    > przytoczyłem parę linków i wystarczy przeczytać że od 1 stycznia 2007
    > można jednorazowo wpisać w koszty zakup samochodu CIĘŻAROWEGO

    Źródłem prawa nie jest bankier ani twoja-firma (obie cytujące GP)

    > i chciałem się tą informacją podzielić

    Doceniamy, a teraz podziel sie wiedzą na temat "pomocy de minimis"

    > nie mam zielonego pojęcia o czym mówisz

    O właśnie

    > widać urząd skarbowy dla Mokotowa tez nie wie za bardzo

    Ma duuużo czasu by sie dowiedzieć, tak co najmniej do 2013

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2008-03-04 17:49:41
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Nic, nic. Żyj sobie dalej w swej nieświadomości...

    jeśli nie korzystam z pomocy de minis to chyba nie korzystam
    czego tu nie rozumeic?

    > Podasz podstawę prawną na podstawie której to zrobiłeś...?

    Na podstawie art. 22k ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z
    późn. zm.; dalej ustawa o PIT) mali podatnicy mogą dokonywać
    jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków
    trwałych zaliczonych do grupy 3-8 klasyfikacji, z wyłączeniem
    samochodów osobowych, w roku podatkowym, w którym środki te zostały
    wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, do wysokości nie przekraczającej w roku
    podatkowym równowartości kwoty 50 tys. euro łącznej wartości tych
    odpisów amortyzacyjnych." - podaje "Gazeta Prawna".

    jeszcze coś ?

    trudny było to przeczytać ?

    a trudno jest włączyć lexa albo wejsc na http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    > Doceniamy, a teraz podziel sie wiedzą na temat "pomocy de minimis"

    napisałem w prost że nie posiadam żadnej wiedzy na temat
    pomocy de minimis

    > Ma duuużo czasu by sie dowiedzieć, tak co najmniej do 2013

    ale o wszystkim wiedzą bo byłem w tej sprawie nie jeden raz
    i rozmawiałem z nie jednym urzędnikiem i nie jeden urzędnik
    sprawdzał fakturę za ten samochód

  • 18. Data: 2008-03-04 17:58:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    piotrliwszic pisze:

> [...]
    > podatkowym równowartości kwoty 50 tys. euro łącznej wartości tych
    > odpisów amortyzacyjnych." - podaje "Gazeta Prawna".

    No właśnie. Trudno?
    Jak to szło? Medice cura te ipsum?

    No to jedziemy

    "[...]
    7. Podatnicy, w roku podatkowym, w którym rozpoczęli prowadzenie
    działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 11, oraz mali podatnicy,
[...]
    podatkowym równowartości kwoty 50.000 euro łącznej wartości tych odpisów
    amortyzacyjnych."

    i dalej

    "[...]
    10. (372) Pomoc, o której mowa w ust. 7, stanowi pomoc de minimis
    udzielaną w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio
    obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach
    zasady de minimis."

    > a trudno jest włączyć lexa albo wejsc na http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    Jak możesz pytać? Przecież sam wiesz jak trudno.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2008-03-04 18:10:42
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

> [...]
    > zasady de minimis."

    > Jak możesz pytać? Przecież sam wiesz jak trudno.

    i co to zmienia ?

  • 20. Data: 2008-03-04 18:20:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    piotrliwszic w
    rg.googlegroups.com>:

    > jeśli nie korzystam z pomocy de minis to chyba nie korzystam
    > czego tu nie rozumeic?

    CHYBA -- takie słowo klucz...

    > podaje "Gazeta Prawna".

    Już raz napisałem, że gazety nie są źródłem prawa.

    > jeszcze coś ?
    > trudny było to przeczytać ?

    Ustawę, do której odesłała GP? No to nie czytałeś.

    > a trudno jest włączyć lexa albo wejsc na http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    Jak widać na Twoim przykładzie włączenie lex-a nie wystarczy, poza
    włączeniem trzeba jeszcze przeczytać (o Maddy sie zlitowała i zacytowała ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]