  • 1. Data: 2004-05-27 09:09:15
    Temat: samochod w ST firmy KPiR
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Tym razem chodzi mi o cos innego.
    Mam uslugi, samochod, uslugi mi sie koncza, chcialbym sie
    przerzucic na inny rodzaj dzialalnosci uzywajac tego samochodu.

    Moge otworzyc drugi rodzaj dzialanosci, moge rozszerzyc ten co
    mam jakkolwiek troche glupio rozszerzac np. uslugi
    komputerowe o rozwozenie paczek dla poczty polskiej.

    Pytanie jest - jak przeniesc samochod z jednej do drugiej
    dzialalnosci nie sprzedajac go samemu sobie, nie zwaracajac VAT itp ...
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 2. Data: 2004-05-27 21:55:24
    Temat: Re: samochod w ST firmy KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 May 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+
    >+ Moge otworzyc drugi rodzaj dzialanosci, moge rozszerzyc ten co

    Zastanów się: firma to kto ? ;)
    Myslałem że występuje tylko problem odwrotny: od czasu do czasu
    tafiaja się tacy co koniecznie "musza" :) prowadzić dwie różne
    jednoosobowe DG jedna osoba pozostajac :)
    Z konceptów (było na .prawo) - np. "nazwa handlowa" dopisywana
    wszedzie po nazwie firmy...

    >+ mam jakkolwiek troche glupio rozszerzac np. uslugi
    >+ komputerowe o rozwozenie paczek dla poczty polskiej.

    W czym problem ?

    >+ Pytanie jest - jak przeniesc samochod z jednej do drugiej
    >+ dzialalnosci nie sprzedajac go samemu sobie, nie zwaracajac VAT itp ...

    Ale ty NIE MOŻESZ "otworzyć" dwu 1-osobowych DG na siebie samego !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-28 06:42:30
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale ty NIE MO?ESZ "otworzyae" dwu 1-osobowych DG na siebie samego !!

    Dzieki. Czyli najlepiej rozszerzyc dzialalnosc a potem
    zwezic o ten pierwszy kawalek ktory juz jest niepotrzebny.
    Gorzej jak ktorys wymaga dodatkowych uprawnien, licencji
    czy innych takich a jeszcze gorzej jesli sie go inaczej
    rozlicza, np. ryczaltem. Trzeba by to robic etapami chyba.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2004-05-28 07:25:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik CzeslawEm. napisał:

> [...]
    > czy innych takich a jeszcze gorzej jesli sie go inaczej
    > rozlicza, np. ryczaltem. Trzeba by to robic etapami chyba.

    Nie rozumiem w czym problem?
    Zakładasz że będziesz rozliczał jedną działalnośc jednoosobową inaczej
    niż drugą?
    Jedna na zasadach ogólnych a drugą na ryczałcie? A jak chcesz to
    wykonac? Sklonujesz się? ;-)
    Przeciez to TY jestes opodatkowany a nie działalność i Ty deklarujesz
    formę opodatkowania swoich dochodów, w jednakowy sposób dla wszystkich
    dochodów z DG. "Firma" (dla Gotfryda żeby sie nie czepiał - firma w
    znaczeniu potocznym - przedsiębiorstwo, nie w rozumieniu KC) dochodów
    nie ma i podatków nie płaci.
    A i licencje i pozwolenia dostajesz TY a nie firma. Firmy jako podmiotu
    gospodarczego nie ma. Firma to TY. Dlatego Gotfryd mówi że nie możesz
    miec dwóch jednoosobowych GD. Możesz ja prowadzić pod dwoma nazwami, ale
    tak naprawdę to jest zawsze JEDNA działalnośc osoby fizycznej a nie dwie
    "firmy".
    Kto figuruje na deklaracji PIT5, VAT, PIT-4 jako podatnik?
    Jakas "firma" czy osoba fizyczna z imienia i nazwiska?

    Kodeks cywilny mówi "firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko".
    To dość jednoznacznie wskazuje że wielu firm jedna osoba miec nie może
    bo nie może mieć wielu różnych imion i nazwisk na różne okazje. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-05-28 10:09:47
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    CzeslawEm. pisze:

    > Dzieki. Czyli najlepiej rozszerzyc dzialalnosc a potem
    > zwezic o ten pierwszy kawalek ktory juz jest niepotrzebny.

    A po co zawezac ?
    Zeby miec klopot przy ew. ponownym rozszerzaniu ?

    > Gorzej jak ktorys wymaga dodatkowych uprawnien, licencji
    > czy innych takich a jeszcze gorzej jesli sie go inaczej
    > rozlicza, np. ryczaltem. Trzeba by to robic etapami chyba.

    No tomoze byc argument... ryczalt..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-05-28 13:25:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 May 2004, CzeslawEm. wrote:
    [...]
    >+ czy innych takich a jeszcze gorzej jesli sie go inaczej
    >+ rozlicza, np. ryczaltem. Trzeba by to robic etapami chyba.

    A tam. Problem masz tylko jeśli "bieżąco" masz ryczałt, bo z dnia
    na dzień musisz KPiR założyć i pewnikiem podatku dopłacić (chyba
    że masz wszystkie faktury zakupu !).
    Czegoś takiego żeby coś dało się rozliczać ryczałtem a nie dało
    na KPiR to sobie nie przypominam :), "nie da się znaleźć" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)