  • 1. Data: 2004-05-27 06:17:05
    Temat: samochód ciężarowy=>samochód osobowy
    Od: "Andzia" <t...@t...com.pl>

    Witam i pytam :)

    Mamy w firmie samochód, który do 1 maja był samochodem "ciężarowym". W
    związku z tym, że przestał nim być chcielibyśmy się pozbyć prawnie kratki.
    Czy istnieje możliwość przerejestrowania go na samochód osobowy firmowy?
    Możnaby wtedy wyrzucić kratkę, VAT od paliwa tak czy siak nie będzie
    odliczany... A od innych kosztów związanych z jego eksploatacją będzie
    można, tak?

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

    KPiR, VAT

  • 2. Data: 2004-05-27 06:45:06
    Temat: Re: samochód ciężarowy=>samochód osobowy
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Bylo kilka razy.
    Poszukaj w archiwum grupy.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-27 08:15:30
    Od: "Andzia" <t...@t...com.pl>

    > Bylo kilka razy.
    > Poszukaj w archiwum grupy.
    Czytam, czytam... i wiem już, że od kosztów eksploatacji moge VAT odliczyć.
    Jednak w jednym z wątków ktosik napisał, że taka zmiana z osobowego na
    ciężarowy może nie być "niezdrowa" tylko nie było wyjaśnienia
    dlaczego...:( Czy ktoś już dokonał takiej "przeróbki"?
    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 4. Data: 2004-05-27 08:21:22
    Od: "Andzia" <t...@t...com.pl>

  • 5. Data: 2004-05-27 17:03:34
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Mający(a) chwilę czasu Andzia wysmarował(a):
> [...]
    > Możnaby wtedy wyrzucić kratkę, VAT od paliwa tak czy siak nie będzie
    > odliczany... A od innych kosztów zwišzanych z jego eksploatacjš będzie

    Na grupie samochody znalazłem coś takiego

    "Alez mozesz sobie odliczac dalej powolujac sie na Art 91 Konstytucji RP i w
    zwiazku z tym niezgodnosc Ustawy VAT w stosunku do VI dyrektywy
    potwierdzonej wyrokiem Trybunalu Sprawiedliwosci nr C17/01, tylko czy masz
    na tyle odwagi by zadzierac z US :)"

    Co o tym sądzicie?

    --
    Jacek

    Gdyby wybory mogły coś zmienić, Oni by je zdelegalizowali.

    Adres trochę "przerobiony"

  • 6. Data: 2004-05-28 06:02:04
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Jacek <c...@u...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > zwiazku z tym niezgodnosc Ustawy VAT w stosunku do VI dyrektywy
    > potwierdzonej wyrokiem Trybunalu Sprawiedliwosci nr C17/01, tylko czy masz

    Ze w Niemczech to zadzialalo...

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 7. Data: 2004-05-28 06:31:13
    Od: "Andzia" <a...@w...pl>

> [...]
    > zwiazku z tym niezgodnosc Ustawy VAT w stosunku do VI dyrektywy
    > potwierdzonej wyrokiem Trybunalu Sprawiedliwosci nr C17/01, tylko czy masz

    Nie mam... Za mało wiem i umiem (przynajmniej na razie;))) Będę grzeczną
    dziewczynką i nie będę odliczać VAT-u. Ale chcemy się pozbyć kratki... Na
    razie pilnie śledzę dyskusję kilka wątków niżej;))

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 8. Data: 2004-05-28 10:24:07
    Temat: Re[2]: samochódciężarowy=>samochód osobowy
    Od: a...@o...pl (asko)

    W Twoim liście datowanym 28 maja 2004 (08:31:13) można przeczytać:

    A> kratki.

    A> Nie mam... Za mało wiem i umiem (przynajmniej na razie;))) Będę grzeczn?
    A> dziewczynk? i nie będę odliczać VAT-u. Ale chcemy się pozbyć kratki... Na
    A> razie pilnie ?ledzę dyskusję kilka w?tków niżej;))

    A> --
    A> Pozdrawiam,
    A> Andzia

    Witam,
    mam ten sam problem z samochodem :-)

    I też jeszcze nie za wiele wiem, ale staram sie szybko uczyć. KPiR
    prowadzę od początku tego roku, wcześniej rozliczaliśmy się ryczałtem
    ewidencjonowanym. Stąd dużo problemów 'nowicjusza'.
    Mam jeszcze jeden dylemat (nie bić!) - jak się przerejestruje samochód
    na osobowy, to trzeba wydatki z nim związane rozliczać kilometrówką?
    Wg mnie tak - czyli VAT od wszystkiego poza paliwem mozna odliczać, a
    pozostale koszty wg kilometrowki. Dobrze myślę?

    --
    Pozdrowienia,
    Ania

  • 9. Data: 2004-05-28 10:41:33
    Temat: Re: Re[2]: samochódciężarowy=>samochód osobowy
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    asko pisze:

    [...]

> [...]
    > Wg mnie tak - czyli VAT od wszystkiego poza paliwem mozna odliczać, a
    > pozostale koszty wg kilometrowki. Dobrze myślę?

    Alez skad....

    Jesli samochod jest ST w DG
    to odlicza sie wydatki bezposreeniow koszty.

    Jesli i nie spelnia "warunku Lisaka"
    to paliwo jest "brutto..." jesli spelnia "netto"

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-05-28 14:20:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Andzia" <t...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > Witam i pytam :)
    >
    > Mamy w firmie samochód, który do 1 maja był samochodem "ciężarowym". W
    > zwišzku z tym, że przestał nim być

    Zupełnie OT:
    Czy jak w kolejnej nowelizacji ustawy wejdzie taki zapis,
    że nie można odliczać VAT z faktur za użytkowanie
    telefonów komórkowych - a od stacjonarnych będzie można,
    to niektórzy będą uważać,
    że od tej zmiany ich telefon stał się stacjonarny?