    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: siedziba firmy
    Date: Sat, 20 Jan 2007 20:48:06 +0000 (UTC)

    Dnia 20.01.2007 Jacek <s...@o...pl> napisał/a:
    > Mam taki problem... Zamierzam otworzyć DG która będzie polegała na produkcji
    > pewnych urządzeń, fizycznie wszystko będzie robione u znajomego gdzie
    > wynajmuje poddasze za niewielką sumę. Problem polega na tym ze znajomy nie
    > chce podpisywać żadnej umowy. Martwi mnie to ze jak przyjdzie jakaś kontrola
    > do mnie do domu to co ja powiem jak zapyta gdzie ja produkuje te sterowniki

    Powiesz, że w domu ;-)

    Generalnie to nie problem. Gorzej, jeśli będą jakiekolwiek ślady
    wskazująće, że robisz to gdzie indziej. Wówczas będziecie mieli kłopoty
    (obydwoje zapłacicie podatek od nieodpłatnego świadczenia).

    Jeśli on nie chce płacić podatku od tego wynajmu, no to się umówcie tak, że
    on Ci wynajmuje, Ty sobie odliczasz, a zaoszczędzone w ten sposób podatki
    dajesz jemu, żeby zapłacił podatek od dochodu (i ew. VAT). Wyjdzie na zero,
    a temat jest czysty.
    --
    Samotnik