    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: siedziba zadłużonej firmy w moim domu
    Date: Tue, 2 Aug 2005 18:10:51 +0200

    On Tue, 2 Aug 2005, Herbi wrote:

    > Dnia 2 sie o godzinie 12:51, na pl.soc.prawo.podatki, Tomasz Staszewski
    > napisał(a):
    [...]
> [...]

    Ano. I podatek należałby się od zapłaconego czynszu (o ile by
    się go domagał w miarę przekonująco). Jak najbardziej stoję
    na stanowisku że podstawą komplikacji jest tu "powiązanie"...

    > W oparciu o co miałby być ten czynsz płacony?

    "Wartość rynkową".

    > Przecież nie ma żadnej umowy najmu, dzierżawy - nie ma nic.

    Nie szkodzi.
    Zajrzyj do tego 19.1 PDoF.
    W przypadku "obcej" firmy, i tak jak to opisujesz - "lokalizacji
    sprzedanej bez świadomości że tu firma jest" - IMHO wystarczyłoby
    formalnie wystąpić o zapłatę (nieściągalną, to nic) - i nie
    płacić podatku nim zapłaty nie będzie.
    W przypadku firmy w której ojciec ma >5% udziału narzędzie walki
    przypomina taki dalekowschodni wynalazek - jak się uchylisz przed
    pierwszym kijem to się okaże że ciągnie on drugi (kij).
    Między kijami sznurek - a w środku ty ;)

    > Hehehe - a co z komornikiem?
    > Komornik ma w dokumentach że siedziba sp. z o.o. znajduje się przy ul.
    > Jasnej 111 w Pcimiu - akurat to jest moje mieszkanie - co dalej?

    Hm... pewnie "walka na argumenty" - "to są moje rzeczy" - "najlepiej
    jak Pan przedstawi dowody zakupu"... :(
    Prawdą jest iż nasze rozważania są OT - bo o tego komornika chodziło :]
    niemniej... IMO pytająca ma bonus podatkowy niezależnie od reszty
    kłopotów :(

    > Podobna sytuacja może wystąpić przy kupnie samochodu. Kupując samochód od
    > jakiejkowiek firmy,

    Czyli kupując KAŻDY samochód. Albo inny środek trwały.
    Wyjaśniając mniej zorientowanym - jakbym miał samochód "firmowy" to
    nikt mi nie zabroni "przekazać go na potrzeby osobiste" (wykreślając
    z EST) i sprzedać jako "osobisty".
    Ale ponieważ nie ma czegoś takiego jak "majątek firmy osoby fizycznej"
    - z dochodowego p. widzenia to byłby nadal taki sam tak samo mój
    samochód - zobowiązanie podatkowe nadal by go obciążało.

    > można się narazić na jego zajęcie przez komornika -
    > ponieważ firma od której się kupiło samochód może mieć problemy finansowe.

    ...ściślej: nie zapłaciła jakichś podatków. Zgadza się...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)