eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkispoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu, a wlasnosc hipoteczna › Re: spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu, a wlasnosc hipoteczna
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu, a wlasnosc hipoteczna
    Date: Tue, 30 Mar 2004 22:16:09 +0200

    On Tue, 30 Mar 2004, j23 wrote:
    [...]
    >+ po pierwsze to czytaj ze zrozumieniem - napisalem chyba wyraznie: "W
    >+ UPROSZCZENIU"

    Dobrze, dobrze, nie bić ;)

    >+ po drugie napisalem, ze wybor formy "wlasnosci" (tylko znowu nie czepiaj sie
    >+ slowek) - zalezy od konkretnej spoldzielni,

    Owszem, chodziło mi o zasadę jako taką: *z mocy prawa* AFAIK 'właściciel
    prawa' ma prawo do korzystania a nie do "rozporządzania" :) Wystarczy
    jakikolwiek powód (np. pech :]) żeby zostać utemperowanym i trzeba to
    brać pod uwagę porównując "własność właściwą" i "prawo własnościowe"
    (a to to było pytanie :)).

    [...]
    >+ dzierzawcy. Pytanie tylko w czego to wynika,

    "Domyślne prawa dzierżawcy" - z KC. A "domyślne prawa spółdzielcy"
    pewnie z ustawy o spółdzielniach miszkaniowych (czy jak jej tam) :)
    Jak pytasz z czego wynika taka logika... no to pewnie z idei "prawa
    do mieszkania" (spółdzielczego), czyli tego że ew. następca prawny
    powinien dostać "mniej więcej takie mieszkanie". Czyli jak były
    3 pokoje to mają zostać 3 a nie cztery na przykład ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)