  • 11. Data: 2007-07-04 10:28:59
    Temat: Re: spóżniona wpłata VAT
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 12:01:59 +0200, t...@o...pl napisał(a):
    [...]
    > Załóżmy że wyszedł Ci podatek rzędu 100k. Deklarujesz wszytsko jak
    > należy, tak że mucha nie siada, a następnie nie wpłacasz tego podatku.
    >
    > Zakładając że wybronisz się przed egzekucją w ten czy inny sposób,
    > dostaniesz grzywnę 20k i sprawa zakończona. Oczywiście jest to furtka
    > tylko dla tych dużych, bo mali z egzekucji się nie wywiną.

    A nie jest tak że zapłacisz grzywnę, a podatek dalej musisz zapłacić?

    p. m.

  • 12. Data: 2007-07-04 10:55:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-07-2007 o 12:28:59 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Dnia Wed, 04 Jul 2007 12:01:59 +0200, t...@o...pl napisał(a):
    > [...]
    >
    > A nie jest tak że zapłacisz grzywnę, a podatek dalej musisz zapłacić?

    Stąd mówię, że trzeba nie dać się "zegzekucjować" :),
    ale skoro zostawili taką furtkę to dam rękę że ktoś z tego korzysta.

  • 13. Data: 2007-07-04 12:11:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 12:55:48 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Stąd mówię, że trzeba nie dać się "zegzekucjować" :), ale skoro
    > zostawili taką furtkę to dam rękę że ktoś z tego korzysta.

    Nie widzę żadnej korzyści ani dla małego, ani dla dużego, że zamiast
    zapłacić 100tys, zapłaciło się 20tys, ma się 100tys długu w US (a więc
    żegnaj zaświadczenie o niezaleganiu), US może ci siedzieć na wszystkich
    kontach a odsetki rosną. No ale ja może ja za mały jestem żeby uznać 11%
    kredyt z 20% prowizją za korzystny :).

    A poza tym, wydaje mi się że US mógłby te 20tys przywalić jeszcze raz.

    p. m.

  • 14. Data: 2007-07-06 12:30:12
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 3 lipca 2007 21:56
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <3...@n...onet.pl>):

    > BTW jest to metoda na niepłacenie podatków.
    > Jeśli do zapłacenia jest ponad 20k, można nie płacić. Maksymalna grzywna
    > za wykroczenie to niespełna 20k, a dwa razy za to samo karać nie można.

    No ale ta grzywna zwalnia już z zapłacenia właściwej należności?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 15. Data: 2007-07-06 12:55:16
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-07-2007 o 14:30:12 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <3...@n...onet.pl>):

    > No ale ta grzywna zwalnia już z zapłacenia właściwej należności?

    Nie, ale drugi raz nie mogą dowalić grzywny, więc jeśli nie ściągną kasy
    to jesteś clear. Czyli możesz zrobić super biznes i zamiast płacić
    podatek przepisać wsyztsko na kogoś, zapłacić 20k grzywny i koniec
    - żadne więzienie za to nie grozi.
    Nie mówię że to sposób dla każdego, ale z jakiegoś powodu jest to jeden
    z nielicznych przepisów w KKS, gdzie nie ma przestępstwa, a w Polsce
    takie rzeczy to tylko w erze albo w wyniku lobbingu

  • 16. Data: 2007-07-06 13:31:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor t...@o...pl
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No ale ta grzywna zwalnia już z zapłacenia właściwej należności?

    A co zrobisz z gościem ktory postanowi nie skorzystać z niezwolnienia? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-07-06 15:53:56
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 14:55
    wasz znak: <o...@u...mshome.net>):

> [...]
    > to jesteś clear. Czyli możesz zrobić super biznes i zamiast płacić
    > podatek przepisać wsyztsko na kogoś, zapłacić 20k grzywny i koniec

    I do końca życia już nie zarabiać?

  • 18. Data: 2007-07-06 20:34:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor t...@o...pl
    >
    > I do końca życia już nie zarabiać?

    Tristan, tak sobie myślę że wszystko zależy od skali.
    Rozumiem że dla Ciebie zakaz zarabiania byłby karą, ale obawiam się że
    występują osobnicy którzy mając dobrze schowany "milion w środę milion
    w sobotę" potrafią z tym żyć :]
    Tommy pisał "furtka tylko dla tych dużych", podejrzewam że podając
    przykładową kwotę zgubił kilka zer ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-07-07 20:10:01
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 22:34
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0707062230370.3560@athlon64>):

    > podejrzewam że podając
    > przykładową kwotę zgubił kilka zer ;)

    No i to musi być jednorazowe, więc te kilka zer trzeba zarobić w miesiąc.