  • Data: 2007-09-25 13:32:22
    Temat: Re: spóźnione zeznanie - czynny żal
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Sep 2007, Liwiusz wrote:

> [...]

    Chroni wtedy, jak podatnik przynaje się nim US się dowiedział że popełnił
    wykroczenie/przestępstwo. A ściślej:

    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:

    1) w czasie, kiedy organ œcigania miał już wyraŸnie udokumentowanš
    wiadomoœć o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia
    skarbowego,

    US powiada, że *miał udokumentowaną*, bo miał dane o osiąganiu
    przychodów a nie miał deklaracji.
    Czy to się zgadza?

    > Wiesz, chyba się pospieszyłem z tym kategorycznym pomijaniem czynnego żalu
    > w tej sprawie. Faktem jest, że nastąpiły zmiany, iż przy składaniu korekt
    > zeznań czynny żal nie jest wymagany.
    >
    > A tutaj - zgodnie z art. 16 kodeksu karnego skarbowego - czynny żal złożony
    > przed udokumentowaniem przez urząd wykroczenia,

    Udokumentowaniem *przez urząd*? Komu? :)
    W zapisie jest iż "organ *miał udokumentowane*", a nie że *komuś* to
    musiał udokmentować.

    > Tak więc niech się jeszcze ktoś wypowie w tej sprawie ;)

    Na grupie już były spory, czy "miał udokumentowane" musi oznaczać,
    że miał *świadomość* iż owe dokumenty ma, czyli że człowiek się z nimi
    zapoznał.
    IMO to (niestety) też nadinterpretacja :(

    pzdr, Gotfryd