  • Data: 2007-09-25 14:01:02
    Temat: Re: spóźnione zeznanie - czynny żal
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chroni wtedy, jak podatnik przynaje się nim US się dowiedział że popełnił
    > wykroczenie/przestępstwo. A ściślej:
    >
    > § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    >
    > 1) w czasie, kiedy organ ?cigania miał już wyra?nie udokumentowanš
    > wiadomo?ć o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia
    > skarbowego,
    >
    > US powiada, że *miał udokumentowaną*, bo miał dane o osiąganiu
    > przychodów a nie miał deklaracji.
    > Czy to się zgadza?

    No wg. mnie niezupełnie się zgadza, bo:
    - gdybym wysłał w terminie (30 kwietnia), to US by miał moje zeznanie w
    okolicach 7 maja, albo i później.
    - wobec powyższego, do 7 maja US nie wie czy to że nie ma mojego zeznania
    wynika z tego że tego zeznania nie złożyłem, czy z tego że jeszcze to
    zeznanie idzie pocztą, trudno więc mówić o udokumentowanym wykroczeniu.
    - jeżeli wysłałem 1 maja czynny żal + zeznanie priorytetem, dotarło ono 2-3
    maja do US, do tego czasu US nie miał udokumentowanego wykroczenia, ergo
    nie ma prawa mnie za to wykroczenie ukarać.

    Czy jest jakaś luka w moim rozumowaniu?

    p. m.