  • 1. Data: 2005-09-06 18:47:09
    Temat: sprowadzony samochod
    Od: "Martino" <b...@p...onet.pl>

    Mam zamiar sprowadzic samochod od znajomego na firme - bedzie to osobowka
    warta w polsce ok 20000 zl ale na umowie od wlasciciela bedzie ok 200 euro
    (wiadomo w celach zaplaty mniejszej akcyzy).
    Od jakij kwoty bede liczyl amortyzacje?

    pozdr,

  • 2. Data: 2005-09-06 19:00:57
    Temat: Re: sprowadzony samochod
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    zadnej
    200 e mozesz sobie wrzucic w koszty ;-)
    to sa "plusy" nieplacenia akcyzy

  • 3. Data: 2005-09-06 20:29:30
    Od: "Martino" <b...@p...onet.pl>

    > zadnej
    > 200 e mozesz sobie wrzucic w koszty ;-)
    > to sa "plusy" nieplacenia akcyzy

    a jak samochod kupi moj znajomy i odsprzeda mi go za pol roku w cenie
    20000 - to moge amortyzowac od 20K ?

  • 4. Data: 2005-09-06 21:22:35
    Od: metti <m...@b...pl>

    Łaskotany/a po stopach piórkiem do granic wytrzymałości Martino w
    końcu zaczyna sypać, a oto co rzecze:

    > a jak samochod kupi moj znajomy i odsprzeda mi go za pol roku w cenie
    > 20000 - to moge amortyzowac od 20K ?

    Możesz, spryciarzyku! ;)

    --

    pozdrowienia, Meteusz
    ___________________

  • 5. Data: 2005-09-06 22:13:57
    Od: Mario <n...@o...pl>

    jarmulowicz krzysztof napisał(a):
    > zadnej
    > 200 e mozesz sobie wrzucic w koszty ;-)
    > to sa "plusy" nieplacenia akcyzy

    A jeszcze lepiej jak kupią samochód twoi rodzice i sprezentują ci go,
    wtedy wciągniesz do ŚT w cenie rynkowej

  • 6. Data: 2005-09-10 04:07:42
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    > A jeszcze lepiej jak kupią samochód twoi rodzice i sprezentują ci go,
    > wtedy wciągniesz do ŚT w cenie rynkowej

    Moze sobie wciagnac do ST tylko ze bedzie mial amortyzacje bilansowa;-).

  • 7. Data: 2005-09-10 06:42:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Sep 2005, jarmulowicz krzysztof wrote:

    > Moze sobie wciagnac do ST tylko ze bedzie mial amortyzacje bilansowa;-).

    ...przetłumacz na polski za pomocą pojęcia "ceny nabycia", bo tak
    może komuś umknąć :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-09-14 05:47:29
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Moje pytanie na zbliżony temat:
    czy wszystkie opłaty związane z przerejestrowaniem sprowadzonego samochodu
    dokonane przed uzyskaniem nowych tablic można zaliczyć do KU w wypadku
    użytkowania takiego samochodu w DG? Jest tego conajmniej 1500 zł, jakby nie
    było.
    WSm