    From: jarojk <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz - darowizna
    Date: Wed, 11 Jun 2008 02:05:27 -0700 (PDT)

    >   A gdzie darowizna?
    >   Darowizna polega na wyzbyciu się części swojego majątku *bez zobowiązań
    > zwrotnych*. Oczywiście można darować mieszkanie wraz z kredytem, o czym
    > niżej :)

    chodzi mi o to ze wartosc mieszkania jest ok 300 tys. kupimy od
    rodziców teoretycznie czesc za załóżmy 100 tys a zeby skarbowka sie
    nie przyczepila do tego ze wartosc sprzedazy jest duzo wyzsza niz
    kwota za ktora jest kupowana to reszte jako darowizna

    >   Ale na to wychodzi.
    >   Rodzice mają zero, czyli mieszkanie *i* dług w tej samej wysokości,
    > a całość sprzedają Wam.
    >   Ew. problemem może być ustalenie, czy przypadkiem nie miała miejsce
    > pożyczka - od Was na rzecz rodziców, w postaci pokrywania kredytu
    > przed zawarciem umowy.
    >   Ale IMVHO można się zastanowić, czy aby umowa nie zaczęła się
    > 3 lata temu... :) (w postaci nienotarialnej umowy przyrzeczenia
    > sprzedaży, ktorej cześcią było spłacanie kredytu).

    a jakie to ma znaczenie w kontekscie calosci pytania?? , odnosnie
    kosztów ??

    >Zależy od kosztów notariusza - to będzie największy koszt.

    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywil...

> [...]
    >   Ale darowane wraz z rzeczą (lub prawem) *obciążenia* - nie!
    >
    > +++
    > Art. 1
    > 1. Podatkowi podlegajš:
    >
    > 1) następujšce czynno ci cywilnoprawne:
    > d) umowy darowizny - w czę ci dotyczšcej przejęcia przez obdarowanego
    >   długów i ciężarów albo zobowišzań darczyńcy,
    > ---
    >
    >   Jeśli jest tak, że US może wykazać iż rodzice nie mogli spłacać tego
    > kredytu, nie spłacali go lub faktycznie spłacał go kto inny, to IMHO
    > uznanie "przejęcia długów i ciężarów" nasuwa się samo.

    hmm czyli od darowizny czesci nie obciążonej ?? niejako ( czyli
    wartosc 300 t -100 obciazenie =200 tys nieobciazona) nie placi sie
    pcc ?? przepraszam za moze naiwnosc moich pytan ale.. jestem w tym
    zielony ..