    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż mieszkania a podatki - trzy pytania ?
    Date: Wed, 21 Nov 2007 14:35:05 +0100

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 13:33:45 +0100, glizda napisał(a):

    > 19% od dochodu, czyli 20000 zł minus udokumentowane koszty (urządzanie,
    > opłaty notarialne)

    Nie żebym się czepiała, ale chyba lepiej by tu było napisać tak, jak w
    ustawie, bo "urządzanie mieszkania" to może być rozumiane różnorako.
    W ustawie (uopdof) napisano:

    art. 22 ust. 6c
    Koszty uzyskania przychodu z tytułu odpołatnego zbycia (...) stanowią
    udokumetnowane koszty nabycia lub udokumentowanie koszty wytworzenia,
    powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i
    praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.

    (...)
    > prawda. jednak co do zameldowania, to liczy się okres 12 miesięcy
    > zameldowania w mieszkaniu będącym własnością zameldowanego.
    > czyli jeśli ktoś zameldował się przed podpisaniem aktu notarialnego, to
    > liczy się 12 miesięcy od podpisania aktu notarialnego. jeśli zameldował się
    > po podpisaniu aktu notarialnego, to liczy się 12 miesięcy od daty
    > zameldowania.

    Jeszcze jedno uzupełnienie mi się tu nasuwa :)
    To zwolnienie od podatku dotyczące 12-to miesięcznego okresu zameldowania,
    dotyczy tych nieruchomości, które nabyte zostały od początku 2007 roku,
    nabyte przed 2007 rokiem - ciągle stare zasady.

    :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna