  • 1. Data: 2005-02-17 12:02:05
    Temat: sprzedaż samochodu
    Od: "Lori" <l...@p...com>

    Czy sprzedając firmowy samochód, będący środkiem trwałym, osobie fizycznej,
    wystarczy faktura VAT, czy umowa
    kupna sprzedaży też musi być?
    czy kupujący musi płacić opłatę skarbowa?
    --
    pozdr.

  • 2. Data: 2005-02-17 12:14:07
    Temat: Re: sprzedaż samochodu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Lori napisał(a):
    > Czy sprzedając firmowy samochód, będący środkiem trwałym, osobie
    > fizycznej, wystarczy faktura VAT, czy umowa kupna sprzedaży też musi
    > być?

    Wystarczy faktura.
    Ale czasami kupujący chcą jeszcze umowę, w której np. jest oswiadczenie
    sprzedającego że samochód nie ma wad prawnych, nie było bity itp itd.
    Dla celów ewentualnej reklamacji. I to jest już do uzgodnienia pomiędzy
    stronami.

    > czy kupujący musi płacić opłatę skarbowa?

    Nie. Podatku od czynności cywilno - prawnych też nie ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-02-17 12:27:14
    Od: "Lori" <l...@p...com>

> [...]
    > stronami.

    > Nie. Podatku od czynności cywilno - prawnych też nie ;-)

    Bardzo dziękuję za info.

    serdecznie pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-02-17 12:32:57
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Lori wrote:
    > Czy sprzedając firmowy samochód, będący środkiem trwałym, osobie fizycznej,
    > wystarczy faktura VAT, czy umowa
    > kupna sprzedaży też musi być?
    > czy kupujący musi płacić opłatę skarbowa?

    FAKtura wystarczy. Wlasnie tak kupowalem miesiac temu. Co ciekawe -
    firma sprzedajaca nie policzyla vatu (nie pamietam czy na fakturze jest
    0%, czy zwolniony).

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2005-02-18 07:24:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maseł napisał(a):

    > FAKtura wystarczy. Wlasnie tak kupowalem miesiac temu. Co ciekawe -
    > firma sprzedajaca nie policzyla vatu (nie pamietam czy na fakturze jest
    > 0%, czy zwolniony).

    Zwolniony. Jeżeli kupiłeś uzywany samochód osobowy to firma nie mogla
    odliczyć sobie VAT przy jego zakupie a więc sprzedaż była zwolniona z
    VAT ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2005-02-18 12:09:52
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    > FAKtura wystarczy. Wlasnie tak kupowalem miesiac temu. Co ciekawe -
    > firma sprzedajaca nie policzyla vatu (nie pamietam czy na fakturze jest
    > 0%, czy zwolniony).
    A powinna ? Jesli samochod jest osobowy zostal wiec prawdopodobnie
    kupiony bez odlicznia wiec przy sprzedazy nie ma VAT (prosze o
    sprostowanie jesli sie myle)

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/

  • 7. Data: 2005-02-20 07:15:41
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:
    > Zwolniony.

    szczerze mowiac nie wiem a do segregatora z FV mam teraz dosc daleko...

    > Jeżeli kupiłeś uzywany samochód osobowy to firma nie mogla
    > odliczyć sobie VAT przy jego zakupie a więc sprzedaż była zwolniona z
    > VAT ;-)

    Historia ciut dluzsza, bo sam. byl najpierw osobowy, pozniej byl
    ciezarowka i ja kupilem wlasnie ciezarowke, ale po kilku minutach juz
    mialem osobowke. Wazne jest to, ze zaplacilem kwote brutto wpisana na FV
    a ze byla taka sama jak netto (+ jakas podstawa niedoliczenia tego
    VATu) to juz problem firmy sprzedajacej :-) Mysle, ze najwazniejsze dla
    autora watku jest teraz to, ze trzeba pogooglac i dowiedziec sie, czy
    moj spredajacy zrobil dobrze (wtedy powtorzyc jego manewr jak sie da),
    czy tez zle (i doniesc do wlasciwego US na niego, ale ja danych raczej
    chetnie nie udostepnie :)

    Pozdro

    Maseł