  • 1. Data: 2004-09-21 11:58:28
    Temat: sprzedaż używanych przez siebie towarów
    Od: Michał Muras <w...@e...donet.pl>

    Witam

    Kupiłem na początku roku (ponad 6 mies temu) części komputerowe, które
    włożyłem do swojego komputera. Zakup na fakturę VAT, odliczony VAT i
    wrzucone w koszty prowadzenia DG.
    Teraz ponownie unowocześniłem komputer, a stare części chciałbym sprzedać.
    I w związku z tym mam pytania:

    1) czy przy sprzedaży muszę naliczać VAT? (stawka "zwolnione", czy
    normalny 22%)
    2) czy US może się przyczepić że części są sprzedawane mniej więcej za
    połowę ceny zakupu?

    Jeżeli to coś zmienia to sprzedaję osobie fizycznej (FV niekonieczna, ale
    chcę mieć jakiś papierek że nie mam już tych części , bo w przeciwnym
    razie za parę lat może się okazać że np. w moim komputerze mam już 3 płyty
    główne i 5 nagrywarek CD ;) )

    --
    pozdrawiam serdecznie,
    Michał Muras

  • 2. Data: 2004-09-21 12:02:43
    Temat: Re: sprzedaż używanych przez siebie towarów
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Michał Muras pisze:

> [...]
    > chcę mieć jakiś papierek że nie mam już tych części , bo w przeciwnym
    > razie za parę lat może się okazać że np. w moim komputerze mam już 3 płyty

    Cos mieszasz.

    Chcesz sprzedac cos co jest "w dg".
    Na jakiej podstawie chcesz zastosowac stawke zw. ?

    Czesci oczywisceimozesz sprzedac taniejniz zapolowe ceny zakupu,
    przeciez sa "stare i niemodne"

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-09-21 12:14:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Michał Muras napisał:

> [...]
    > sprzedać. I w związku z tym mam pytania:
    >
    > 1) czy przy sprzedaży muszę naliczać VAT? (stawka "zwolnione", czy

    Musisz. Zwolnione z VAT są tylko towary używane, od ktorych przy zakupie
    nie mozna było odliczyc VAT (wyjątek - samochody osobowe z cześciowym
    odliczeniem VATu)

    > 2) czy US może się przyczepić że części są sprzedawane mniej więcej za
    > połowę ceny zakupu?

    Raczej nie, podzespoły komputerowe to rzecz ktora chyba najszybciej
    traci na wartości. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-09-21 12:26:56
    Od: Michał Muras <w...@e...donet.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2004 14:02:43 +0200, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> napisał:

> [...]
    > Na jakiej podstawie chcesz zastosowac stawke zw. ?
    >
    > Czesci oczywisceimozesz sprzedac taniejniz zapolowe ceny zakupu,

    Coś mi się obiło o uszy że jak się sprzedaje rzeczy używane ponad pół
    roku, to nie trzeba naliczać VAT. Google znajdował w tym temacie
    praktycznie tylko sprzedaż komisową, sprzedaż mieszkań i samochodów albo
    zakup rzeczy używanej od osoby fiz., a potem sprzedaż tego na FV.
    A mnie interesuje sprzedaż rzeczy kupionej wcześniej przeze mnie na firmę,
    na FV. Tak na zdrowy rozum to chyba jest normalnie, 22% VAT ale chciałem
    się upewnić czy jednak z używanymi nie jest jakoś korzystniej?

  • 5. Data: 2004-09-21 12:36:17
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Michał Muras pisze:

> [...]
    > roku, to nie trzeba naliczać VAT. Google znajdował w tym temacie
    > praktycznie tylko sprzedaż komisową, sprzedaż mieszkań i samochodów albo

    Jak Madzia pisala zwolnionajest sprzedaz rzeczy uzywanych co doktorych
    NIE PRZYSLUGIWALO prawo do obnizeia podatku naleznego o podatek naliczony.

    z wyjatkami...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-09-21 14:36:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Sep 2004, Mariusz wrote:
    [...]
    >+ Jak to zrealizować od strony papierkowej (kpir - zas. og.) tzn czy wystawic
    >+ jakis dokument wewnetrzny (przyjecie wewnetrzne lub cos w tym stylu)
    >+ wyciagajacy z kosztow dana czesc

    Mi się nie podoba. "Wyciagnięcie z kosztów" wyciągnięciem - a przychód
    przecież jest. Sugerujesz że 2 razy się podatek należy ? :] Sprzeciw !
    Ew. jak podejrzewam możesz mieć na myśli przeksięgowanie z kosztów
    "pozostałych" na towary handlowe - ale IMHO nie ma powodu...

    >+ czy tylko poprostu zaznaczyc na fakturze
    >+ sprzedazy do jakiego dokumentu zakupu sie ta sprzedaz odnosi?

    Ja bym raczej (*jeśli już*) rozważał operację odwrotną, czyli
    opisanie na f-rze *zakupu* faktu zmiany przeznaczenia :) - na
    niej jest informacja "przeznaczone do uzupełnienia komputera"
    (albo "do celów wewnętrznych" albo coś w tym stylu), prawda ?
    Jeśli masz na myśli "zaznaczyć" jako "zaznaczyć na kopii",
    no to IMHO może nie zaszkodzić (w razie napotkania "głupich
    pytań" nie będzie trzeba szukać).
    Chyba że "towar" ma jeszcze ciągle gwarancję ważną z dokumentem
    zakupu (twoim)... w przeciwnym przypadku motywacji nie widać
    a w końcu byłoby to zbędne ujawnianie tajemic przedsiębiorstwa ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-09-21 19:04:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Tak BTW i OT:

    On Tue, 21 Sep 2004, Maddy wrote:

> [...]
    > + mozna było odliczyc VAT (wyjątek - samochody osobowe z cześciowym odliczeniem

    Ja do tych samochodów...
    O ile dobrze widziałem w którejś gazecie - to "niby" sprzedaż jest
    zwolniona - znaczy *sprzedaż* *jest* zwolniona :)

    Ale... ale jeśli samochód nie jest w 100% zamortyzowany - no to
    automatycznie oznacza to iż niezamortyzowana część wartości pojazdu
    służy sprzedaży zwolnionej. I nie jest to "część proporcji", bo
    *dokładnie* wiadomo jaka część wartości zakupu NIE służy sprzedaży
    zwolnionej...
    No i już wiemy - sprzedaż JEST zwolniona. Ale "za to" trzeba zrobić
    korektę VATu odliczonego przy zakupie :)
    Całkiem sensowne, acz utemperuje wszystkich "pomysłodawców" pt. "to
    ja kupię samochód i za 7 miesięcy sprzedam jako zw. osobie fizycznej".

    Krótko mówiąc odzywam się coby ktoś nie myślał że w ten sposób
    "wzbogaci się na VATcie" !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-09-21 23:56:02
    Od: "Mariusz" <k...@t...poczta.onet.pl>

    > Musisz. Zwolnione z VAT są tylko towary używane, od ktorych przy zakupie
    > nie mozna było odliczyc VAT (wyjątek - samochody osobowe z cześciowym
    > odliczeniem VATu)
    Witam, podepne sie tutaj bo ma ten sam problem:)
    Jak to zrealizować od strony papierkowej (kpir - zas. og.) tzn czy wystawic
    jakis dokument wewnetrzny (przyjecie wewnetrzne lub cos w tym stylu)
    wyciagajacy z kosztow dana czesc czy tylko poprostu zaznaczyc na fakturze
    sprzedazy do jakiego dokumentu zakupu sie ta sprzedaz odnosi?

    Mariusz