  • 1. Data: 2004-02-18 08:06:38
    Temat: srodki trwale
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

    witam,
    prowadze 1-os DG. mam pytanie o srodki trwale. czy musze je miec? czy kazda
    DG ma miec jakies ST? nie kupowalem zadnego kompa (ktorego bym jednorazowo
    nie wliczal w koszty) powyzej 3500zl ani nic rownie drogiego. jedyny komp,
    ktorego uzywam zostal zakupiony grubo przed rozpoczeciem DG. jakis
    spis/ewidencje mam prowadzic tego wszystkiego? oczywiscie nie mam faktur
    zakupu juz tego sprzetu, pomijajac fakt, ze nie mialem dzialalnosci podczas
    zakupu:)

    ktos moze cos doradzic? dzieki+pozdro.

    e!

  • 2. Data: 2004-02-18 11:52:41
    Temat: Re: srodki trwale
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, eXOr wrote:

    >+ witam,
    >+ prowadze 1-os DG. mam pytanie o srodki trwale. czy musze je miec?

    ROTFL :)
    Nie, nie musisz mieć ST, AFAIK przymusu kupowania ST jeszcze
    nie ma.
    Ale masz mieć ewidencję ST oraz ewidencję wyposażenia - mogą być
    puste; weź ty i przeczytaj rozp. ds. KPiR.
    Jeśli rozliczasz ryczałt - to też "gdzieś napisali" co i jak
    masz prowadzić, ale nie wiem gdzie :]
    [...]
    >+ ktorego uzywam zostal zakupiony grubo przed rozpoczeciem DG.

    Przymusu "wprowadzenia do DG" AFAIK nie ma.
    Gorzej z interpretacją czy to jest czy nie jest "majątek DG"
    w momencie jakbyś chciał PCta sprzedać.
    [...]
    >+ ktos moze cos doradzic?

    Ja nie. Wyrażam nadzieję że wiesz czemu ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-18 18:50:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >
    > Przymusu "wprowadzenia do DG" AFAIK nie ma. Gorzej z interpretacją
    > czy to jest czy nie jest "majątek DG" w momencie jakbyś chciał PCta

    Gotfrydzie, przeoczyłes wazna rzecz.

    Od tego roku mamy w art. 14 ust.2 pkt 1 powiedziane że przychodem z
    działalności jest przychód że sprzedazy skladników majątku
    wykorzystywanych w działalności "ujętych w ewidencji środków trwałych
    oraz wartości niematerialnych i prawnych".
    To chyba rozwiewa poprzednioletnie watpliwości :-)

    Który to juz raz doprecyzowanie przepisu sprawia że okazuje sie iz sądy
    zupełnie opacznie rozumiały "intencję ustawodawcy". ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-02-18 20:17:31