  • 1. Data: 2004-01-18 10:23:01
    Temat: status Małego podatnika
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Witam

    Nie jest to dośc jasno napisane w ustawie, albo nie umiem znaleźć :-)

    Czy rozpoczynając działalnośc i przewidując obroty na poziomie, który
    kwalifikuje mnie do statusu Małego podatnika moge wybrać kwartalne
    rozliczanie z VAT? Jednoczesnie nie chce korzystać z metody kasowej.

    Fires

  • 2. Data: 2004-01-18 10:56:06
    Temat: Re: status Małego podatnika
    Od: "daryusz" <d...@g...pl>

    Fires napisał:

    > Czy rozpoczynając działalnośc i przewidując obroty na poziomie, który
    > kwalifikuje mnie do statusu Małego podatnika moge wybrać kwartalne
    > rozliczanie z VAT? Jednoczesnie nie chce korzystać z metody kasowej.

    Moim zdaniem nie. Mały podatnik (w dużym uproszczeniu) to podatnik podatku od
    towarów i usług u którego wartość sprzedaży [...] nie przekroczyła w
    poprzednim roku podatkowym [...] 800.000 euro. Kluczowe wydaje mi się tutaj
    stwierdzenie: w poprzednim roku podatkowym. Skoro nie prowadziłeś
    działalności gospodarczej w poprzednim roku to nie można mówić o sprzedaży i
    w żaden sposób nie można uznać ciebie za małego podatnika. Takiego statusu
    możesz ewentualnie nabrać w następnym roku. I dopiero wówczas możesz myśleć o
    kwartalnym rozliczeniu lub o metodzie kasowej.

  • 3. Data: 2004-01-18 12:34:34
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > Moim zdaniem nie.

    urzędy skarbowe mają inne zdanie
    (dla pewności najlepiej zapytać w swoim)

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 4. Data: 2004-01-18 12:49:39
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.geen.spam> napisał w wiadomości

    > urzędy skarbowe mają inne zdanie
    > (dla pewności najlepiej zapytać w swoim)

    ech... no własnie - też dostrzegłem te słowa kluczowe "w poprzednim roku
    podatkowym", co jest bardzo nielogicznym ograniczeniem. Natomiast to, że
    urzedy maja inne zdanie to dziwne - czyzby rozsadek brał góre nad
    niedorobiona literą prawa?

    Dzieki za odpowiedzi.

    Fires

  • 5. Data: 2004-01-18 23:36:47
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2004 13:49:39 +0100, "Fires"
    <f...@f...mail.pl> napisał(a):

> [...]
    >podatkowym", co jest bardzo nielogicznym ograniczeniem. Natomiast to, że
    >urzedy maja inne zdanie to dziwne - czyzby rozsadek brał góre nad

    17a) małym podatniku - rozumie się przez to podatnika podatku od
    towarów
    i usług:
    a) u którego wartość sprzedaży towarów, w rozumieniu art. 2
    ust. 1 i
    3, a także wartość eksportu towarów i usług nie
    przekroczyła w
    poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych,
    odpowiadającej
    kwocie 800 000 EURO,.......

    "Art. 26a. 1. Przepisy art. 6b, art. 10 ust. 1c-1f, art. 19 ust. 3c-3g
    oraz
    art. 26 ust. 2 stosuje się również do podatników
    rozpoczynających
    wykonywanie czynności określonych w art. 2 ustawy, w
    ciągu roku
    podatkowego, jeżeli przewidywana przez podatnika wartość
    sprzedaży
    towarów nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej
    sprzedaży, kwoty określonej w art. 4 pkt 17a.
    2. W przypadku przekroczenia kwoty, o której mowa w ust. 1,
    podatnik
    traci prawo do rozliczania się metodą kasową oraz do
    dokonywania
    kwartalnych rozliczeń, począwszy od rozliczenia za miesiąc
    następujący po kwartale, w którym nastąpiło to
    przekroczenie oraz w
    następnym roku kalendarzowym.";

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=153&id=5
    535

    Kasowa metoda rozliczeń podatku od towarów i usług i składania
    deklaracji kwartalnych przez niektórych podatników podatku od towarów
    i usług

    Ministerstwo Finansów przypomina, że mały podatnik może dokonać wyboru
    kasowej metody rozliczeń w podatku od towarów i usług przed początkiem
    każdego kwartału, jeżeli wcześniej już nie wybrał takiego rozliczenia.

    Mały podatnik, który nie chce rozliczać się metodą kasową, może
    dokonać wyboru jedynie rozliczeń w podatku od towarów i usług za
    okresy kwartalne.

    Szczegóły dotyczące wyboru powyższych metod oraz definicji małego
    podatnika podatku od towarów i usług zawierają przepisy ustawy z 8
    stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym
    (Dz. U. Nr 11, poz. 50 z późn. zm.) - art. 4 pkt 17a, art. 6b, art. 10
    ust. 1c i 1d, art. 19 i 26.

    p.o. Dyrektora Biura Prasowego Ministerstwa Finansów
    Rzecznik Prasowy Ministra Finansów
    Jarosław Skowroński

  • 6. Data: 2004-01-18 23:45:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 18 Jan 2004 10:56:06 +0000 (UTC), "daryusz"
    <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    >działalności gospodarczej w poprzednim roku to nie można mówić o sprzedaży i
    >w żaden sposób nie można uznać ciebie za małego podatnika.
    Nie prowadzil a wiec sprzedaz NIE PRZEKROCZYLA 800.000 euro.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2004-01-19 06:47:51
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym
    > (Dz. U. Nr 11, poz. 50 z późn. zm.) - art. 4 pkt 17a, art. 6b, art. 10

    O... super - to jest jakis konkret, jakkolwiek rzeczywiście mozna było to z
    przepisów wyłowić. Ale za duzo ich mam do "przegryzienia" w zbyt krótkim
    czasie :-)

    Dzieki

    Fires

  • 8. Data: 2004-01-19 18:32:21
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

> [...]
    > Mały podatnik, który nie chce rozliczać się metodą kasową, może
    > dokonać wyboru jedynie rozliczeń w podatku od towarów i usług za

    To jeszcze jedno pytanie.... czy jest jakis haczyk w przypadku kwartalnych
    okresów rozliczania podatku VAT, przy jednoczesnej rezygnacji z metody
    kasowej? Wieksza podejrzliwośc urzedników, czestsze kontrole, lub tp. ?

    Fires

  • 9. Data: 2004-01-19 22:05:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Fires napisał:

    > To jeszcze jedno pytanie.... czy jest jakis haczyk w przypadku kwartalnych
    > okresów rozliczania podatku VAT, przy jednoczesnej rezygnacji z metody
    > kasowej? Wieksza podejrzliwośc urzedników, czestsze kontrole, lub tp. ?

    Nie zauwazyła żadnej wzmozonej aktywności US w tym względzie.

    Mam chyba z 8 kwartalnych klientów, do tego ja, mój slubny i mój ojciec.
    Jak na razie (od roku do 5 kwartałów) nie było kontroli.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-01-19 22:20:36
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    > Nie zauwazyła żadnej wzmozonej aktywności US w tym względzie.
    >
    > Mam chyba z 8 kwartalnych klientów, do tego ja, mój slubny i mój ojciec.
    > Jak na razie (od roku do 5 kwartałów) nie było kontroli.

    Maddy ... zdarza mi sie bywac w Toruniu ... chyba tez podskocze z kwiatami
    :-)
    Dzieki

    Fires