    From: BAH <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: status Małego podatnika
    Date: Mon, 19 Jan 2004 00:36:47 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@chello212186084230.chello.pl

    Dnia Sun, 18 Jan 2004 13:49:39 +0100, "Fires"
    <f...@f...mail.pl> napisał(a):

    >Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.geen.spam> napisał w wiadomości

    >ech... no własnie - też dostrzegłem te słowa kluczowe "w poprzednim roku
    >podatkowym", co jest bardzo nielogicznym ograniczeniem. Natomiast to, że
    >urzedy maja inne zdanie to dziwne - czyzby rozsadek brał góre nad
    >niedorobiona literą prawa?
    >
    >Dzieki za odpowiedzi.

    17a) małym podatniku - rozumie się przez to podatnika podatku od
    towarów
    i usług:
    a) u którego wartość sprzedaży towarów, w rozumieniu art. 2
    ust. 1 i
    3, a także wartość eksportu towarów i usług nie
    przekroczyła w
    poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych,
    odpowiadającej
    kwocie 800 000 EURO,.......

    "Art. 26a. 1. Przepisy art. 6b, art. 10 ust. 1c-1f, art. 19 ust. 3c-3g
    oraz
    art. 26 ust. 2 stosuje się również do podatników
    rozpoczynających
    wykonywanie czynności określonych w art. 2 ustawy, w
    ciągu roku
    podatkowego, jeżeli przewidywana przez podatnika wartość
    sprzedaży
    towarów nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej
    sprzedaży, kwoty określonej w art. 4 pkt 17a.
    2. W przypadku przekroczenia kwoty, o której mowa w ust. 1,
    podatnik
    traci prawo do rozliczania się metodą kasową oraz do
    dokonywania
    kwartalnych rozliczeń, począwszy od rozliczenia za miesiąc
    następujący po kwartale, w którym nastąpiło to
    przekroczenie oraz w
    następnym roku kalendarzowym.";

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=153&id=5
    535

    Kasowa metoda rozliczeń podatku od towarów i usług i składania
    deklaracji kwartalnych przez niektórych podatników podatku od towarów
    i usług

    Ministerstwo Finansów przypomina, że mały podatnik może dokonać wyboru
    kasowej metody rozliczeń w podatku od towarów i usług przed początkiem
    każdego kwartału, jeżeli wcześniej już nie wybrał takiego rozliczenia.

    Mały podatnik, który nie chce rozliczać się metodą kasową, może
    dokonać wyboru jedynie rozliczeń w podatku od towarów i usług za
    okresy kwartalne.

    Szczegóły dotyczące wyboru powyższych metod oraz definicji małego
    podatnika podatku od towarów i usług zawierają przepisy ustawy z 8
    stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym
    (Dz. U. Nr 11, poz. 50 z późn. zm.) - art. 4 pkt 17a, art. 6b, art. 10
    ust. 1c i 1d, art. 19 i 26.

    p.o. Dyrektora Biura Prasowego Ministerstwa Finansów
    Rzecznik Prasowy Ministra Finansów
    Jarosław Skowroński