  • 1. Data: 2005-07-27 15:02:16
    Temat: tani samochod osobowy -3400 pln na firme - jak rozliczyc?
    Od: Piotr <p...@W...pl>

    Witam,
    Chcialbym kupic tani osobowy samochod - 3400 pln od osoby prywatnej na
    umowe sprzedazy. Chcialbym go zarejestrowac na swoje nazwisko w Urzedzie
    Komunikacji i uwzglednic w kosztach lub amortyzacji firmy - rozliczam
    sie na KPiR. Jak ksieguje/rozliczam taki samochod? Odrobilem lekcje -
    przejrzalem grupe i znalazlem podobne pytanie ale z 2000 r - wiec
    sytuacja pewnie sie zmienila.
    Czy amortyzuje go jednorazowo? Czy przez 3 lata? Czy staje sie
    wyposazeniem? Bezposrednio w koszty pewnie nie moge go wciagnac...

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2005-07-28 05:04:34
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy amortyzuje go jednorazowo? Czy przez 3 lata?
    > Czy staje sie wyposazeniem? Bezposrednio w koszty pewnie nie moge go

    Jeżeli samochód pojeździ jeszcze ponad rok, jest środkiem trwałym.
    Czyli wprowadzasz do ewidencji środków trwałych i amortyzujesz m.in.:
    - jednorazowo 100%
    - 30% rocznie
    - 20% rocznie
    ale decyzję podejmuszej sam...

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2005-07-28 14:06:07
    Od: Piotr <p...@W...pl>

    Łukasz Kaliński wrote:

    > Jeżeli samochód pojeździ jeszcze ponad rok, jest środkiem trwałym.
    > Czyli wprowadzasz do ewidencji środków trwałych i amortyzujesz m.in.:
> [...]
    Tak myslalem. Tylko ta stawka - mam dowolnosc czy jedna z nich jest
    wlasciwa...

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2005-07-29 04:57:21
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > Tak myslalem. Tylko ta stawka - mam dowolnosc czy jedna z nich jest
    > wlasciwa...

    Tak, z tą stawką to trochę z pośpiechu (o ile o to Ci chodziło)
    nie 30% rocznie ale 30 miesięcy !
    :-)

    Dowolność masz całkowitą:
    - 100% jednorazowo w miesiącu oddania do używania lub następnym (bo wartość
    poniżej 3500)
    - 20% rocznie - stawka standardowa
    - 30 miesięcy - gdyż środek transportu jest używany...

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2005-07-29 08:10:58
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Piotr napisał:

    > Witam,
    > Chcialbym kupic tani osobowy samochod - 3400 pln od osoby prywatnej na

    chciałbym tylko zauważyć, że 3400 + rejestracja może dać więcej niż 3500.

    pzdr

    Tomek

    INTERIA.PL z najlepsza wyszukiwarka... >>> http://link.interia.pl/f18a7

  • 6. Data: 2005-07-29 17:05:44
    Od: Piotr <p...@W...pl>

    Tomasz Staszewski wrote:

    > chciałbym tylko zauważyć, że 3400 + rejestracja może dać więcej niż 3500.

    Z punktu widzenia ksiagowosci to sie sumuje???

    pozdr
    Piotr

  • 7. Data: 2005-07-29 17:06:15
    Od: Piotr <p...@W...pl>

    Łukasz Kaliński wrote:

    > Dowolność masz całkowitą:
    > - 100% jednorazowo w miesiącu oddania do używania lub następnym (bo wartość
    > poniżej 3500)
    Extra - dzieki! :)

    pozdr
    Piotr

  • 8. Data: 2005-08-01 05:46:20
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > Z punktu widzenia ksiagowosci to sie sumuje???

    Wszystkie koszty zakupu i wprowadzenia do użytkowania środka trwałego
    powiększają jego wartość początkową.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 9. Data: 2005-08-01 16:26:34
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Piotr napisał:

    > Z punktu widzenia ksiagowosci to sie sumuje???

    Środek trwały ma być kompletny i zdatny do eksploatacji. Jeśli tylko
    odowodnisz USowi, że samochód jest Ci potrzebny do jeżdżenia po własnej
    posiadłości to możesz zamortyzować jednorazowo niezarejestrowany. W
    innych przypadkach samochód staje się zdatnym do eksploatacji po
    zarejestrowaniu.

    pzdr

    Tomek

    Najlepszy serwis MOTO w Polsce! >>> http://link.interia.pl/f18a8

  • 10. Data: 2005-08-01 16:33:41
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pozdrawiam
    > MB
    >
    > [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]
    Nie straszcie człowieka.Jeśli rzeczony pojazd jest zarejestrowany i
    dopuszczony na dzień zakupu do ruchu (ważny przegląd techniczny)to może zostać
    wprowadzony w tym dniu do EŚT w wartości zakupu ewentualnie powiększonej o PCC
    czyli 3468,00. Czynność przerejetrowania ( do 30 dni od daty zakupu) nie jest
    wydatkiem na nabycie - własność została przeniesiona,a pojazd może być
    wykorzystywany do DG od dnia zakupu.Co innego w przypadku samochodów nowych-
    rejestracja wypełnia zapis definicji - " zdatny do użytkowania" ale w tej
    cenie to raczej marne szanse na nówkę sztukę.

    Pzdr-Kriss