  • 1. Data: 2005-03-18 13:39:25
    Temat: termin wystawienia rachunku ???
    Od: "TG" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy prawda jest, iz po 7 dniach firma nie ma obowiazku wystawic rachunku
    (dla osoby fizycznej) ?
    takie twierdzenie podnosi np. media markt.

    Ja natomiast powoluje sie na art. 87 par. 3 i 4 ordynacji podatkowej.

    Fakt wystawienia rachunku zglosilem po 12 dniach od zakupu rzeczy, odmowiono
    mi powolujac sie na jakies rozporzadzenie.
    Potem pisemnie wezwalem do wystawienia rachunku w przeciagu 7 dni od chwili
    otrzymania mojego pisma.

    Termin juz dawno minal, a media markt sie nie odzywa.. co robic w takim
    przypadku.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

    ps. a ponizej cytuje art. 87 ordynacji podatkowej

    Art. 87. § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy
    prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są na żądanie kupującego lub
    usługobiorcy wystawić rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub
    wykonanie usługi.
    § 2. Obowiązek wystawienia rachunku, o którym mowa w § 1, nie dotyczy
    rolników sprzedających produkty roślinne i zwierzęce pochodzące z własnej
    uprawy lub hodowli, nieprzerobione sposobem przemysłowym, chyba że sprzedaż
    jest dokonywana w ich odrębnych, stałych miejscach sprzedaży, poza obrębem
    uprawy lub hodowli.
    § 3. Podatnicy wymienieni w § 1, od których zażądano rachunku przed
    wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, wystawiają rachunek nie później niż w
    terminie 7 dni od dnia wykonania usługi lub wydania towaru. Jeżeli jednak
    żądanie wystawienia rachunku zostało zgłoszone po wykonaniu usługi lub
    wydaniu towaru, wystawienie rachunku następuje w terminie 7 dni od dnia
    zgłoszenia żądania.
    § 4. Podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli żądanie zostało
    zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    § 5. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
    rozporządzenia, zakres informacji, które muszą być zawarte w rachunkach,
    uwzględniając w szczególności dane identyfikujące sprzedawcę i kupującego,
    wykonawcę i odbiorcę usług oraz oznaczenie wartości i rodzaju transakcji.

  • 2. Data: 2005-03-18 16:34:59
    Temat: Re: termin wystawienia rachunku ???
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Mar 2005 14:39:25 +0100, TG napisał(a):

    > § 4. Podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli żądanie zostało
    > zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    sam sobie odpowiedziałeś - musi wystawić - ma prawo odmówić po 3 miesiącach

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-03-18 22:14:34
    Od: "TG" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > sam sobie odpowiedziałeś - musi wystawić - ma prawo odmówić po 3
    miesiącach

    ok..ale termin minal na wystawienie, ktory wyznaczylem media markt, czyli
    zgodnie z przepisami 7 dni..
    zero odzewu..i co w takim przypadku zrobic? do US?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-03-18 23:41:56
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

> [...]
    > zgodnie z przepisami 7 dni..
    > zero odzewu..i co w takim przypadku zrobic? do US?

    a przy zakupie rachunku nie dostales? przy kasie? nie wierze...
    pewnie pytasz o fakture??

  • 5. Data: 2005-03-19 08:30:12
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > a przy zakupie rachunku nie dostales? przy kasie? nie wierze...
    > pewnie pytasz o fakture??

    Czyli w tym przypadku Ordynacja Podatkowa wymienia rachunek i nalezy to
    rozumiec na rowni z paragonem? A jesli tak to co z wystawieniem faktury do
    tego paragonu, jakie sa terminy??

  • 6. Data: 2005-03-19 13:35:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Mar 2005, news.tpi.pl wrote:

    >+ a przy zakupie rachunku nie dostales? przy kasie? nie wierze...

    ...zeznaję iż mi przy kasie dają zazwyczaj paragon !
    A to "rachunek" nie jest - brak możliwości otrzymania *własnych*
    danych na nim...

    >+ pewnie pytasz o fakture??

    ...pewnie pyta :)
    Zdaje się iż sprawa "czy do faktury stosuje się 3-miesięczny
    okres obowiązku wystawienia" należy do FAQ :) (faktycznego,
    nie "spisanego" bo tego to nie ma :])
    Streszczę: art. 106.4 wyłącza obowiązek "wystawienia faktur
    o których mowa w .1 i .2" w zamian wprowadzając obowiązek
    wystawienia "jednak na żądanie"...
    Aczkolwiek zapis nie jest oczywisty - wielu wskazuje na to
    iż jest to INNY obowiązek niż ten opisany w .1 i 2. !
    Mało - w takim przypadku obowiązek podatkowy powstaje bez
    związku z faktem wystawienia faktury, bo tak stanowi
    art.19.4 ("jeżeli...powinien być potwierdzony fakturą...")
    więc trudno o argument o 7-dniowym terminie :)
    No a rozporządzenie MF (w odróżnieniu od ustawy o VAT !) nie
    może przecież uchylać przepisów Ordynacji podatkowej...
    +++ Ordynacja art. 87 +++
[...]

    Jak rozumiem pytanie brzmi: "czy faktura jest rachunkiem"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-03-19 13:37:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Mar 2005, Plissken wrote:

    >+ Czyli w tym przypadku Ordynacja Podatkowa wymienia rachunek i nalezy to
    >+ rozumiec na rowni z paragonem?

    IMHO - nie. A to dlatego iż paragon nie spełnia wymogów dla rachunku
    co do zawartych informacji (m.in. danych kupującego) - a uprawnienie
    aby określić takie wymogi w rozporządzeniach MF *ma*.
    I dowolne rozporządzenie w których określono iż rachunek takie dane
    musi mieć jest "ważne"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)