    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: tytul wyplaty z kasy
    Date: Mon, 07 Jan 2002 19:53:08 -0100

    Lew wrote:

    > Użytkownik "Anka" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > pieniedzy, jesli potrzebuje
    > wyplacic.
    >
    > Tak i nie. Mozesz pobrac gotowke z kasy lub z banku. Z ta roznica, ze
    > ksiegowa bedzie musiala ja zaksiegowac na koncie "Rozrachunki z
    > pracownikami - analityka Twoje konto" lub tytulem Wypłata na poczet
    > przyszlego zysku. Tak czy tak kwota wyplacona musi byc przypozadkowana do
    > twojej osoby i na koniec roku rozliczona.
    > Jesli chodzi o NIE, to faktycznie nie mozesz wziasc sobie od tak pieniedzy
    > za banku czy z kasy - tak jak Robilas to dawniej.

    Jakimi pracownikami? Jeżeli to dzialalnośc osoby fizycznej to zakłada się
    konto "rozrachunki z właścielem (wspólnikiem)" i na to konto księguje
    wszelkie wypłaty i wypłaty (przeciwstawne - kasa i bank). Na ogół konto to
    zawiera rownież niewypłacony zysk właściciela (o ile nie wybiera
    wszystkiego "do gołej ziemi" po każdym rozliczeniu rocznym).
    Rozliczenie na koniec roku też nie jest konieczne, rozrachunki na tym
    koncie mogą sobie "wisieć" z roku na rok.
    Cały czas wszystkie pieniądze należa do właściela firmy, tyle tylko że
    teraz wpłaty i wypłaty trzeba ewidencjonować.Ale właściciel może sobie w każdej
    chwili wziąc dowolna kwotę. To nie spółka kapitałowa. To są JEGO pieniądze,
    czy leżą w kieszeni czy na firmowym koncie.
    Kłopoty może miec dopiero jak wszystko przeje i na podatki nie wystarczy.
    Ale to już nie kwestia buchalterii a zdrowego rozsądku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl