  • 1. Data: 2003-07-25 20:26:57
    Temat: ubezpieczenie AC/OC w koszty ?
    Od: "Jarek" <f...@2...pl>

    Czy ubezpiczenie AC/OC samochodu ciężarowego ,który jest środkiem trwałym je
    st kosztem?
    Pozdrawiam grupę.

  • 2. Data: 2003-07-25 20:32:03
    Temat: Re: ubezpieczenie AC/OC w koszty ?
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Jarek" <f...@2...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ubezpiczenie AC/OC samochodu ciężarowego ,który jest środkiem trwałym
    je
    > st kosztem?
    > Pozdrawiam grupę.
    -------------------------------------
    Chodzi ci tylko o zasade ogólnie czy jest kosztem czy też dokładnie kiedy
    jest tym kosztem.Jeśli pytasz czy wogóle jest kosztem to tak jeśli
    oczywiście ten samochód coś robi w twojej firmie bo jesli tylko sobie
    wpisałeś do ewid.to można by podyskutować.
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-07-26 08:33:18
    Od: "jarek" <f...@2...pl>

> [...]
    > oczywiście ten samochód coś robi w twojej firmie bo jesli tylko sobie
    > wpisałeś do ewid.to można by podyskutować.

    jest to auto tzw "firmowe" van, w trakcie amortyzacji.
    Czy ubezpieczenie AC i OC ksieguje jako koszt?
    PS. w archiwum znalazlem watek dot sam. osob. ze jest kosztem (AC,OC) do
    pewnego limitu,
    natomiast nic o tzw ciezarowych....(kratka+zwiekszona
    ladownosc=ciezarowka:))
    pozdr
    Jarek

  • 4. Data: 2003-07-26 21:05:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jul 2003, jarek wrote:
    [...Wiola..]
> [...]
    >+
    >+ jest to auto tzw "firmowe" van, w trakcie amortyzacji.
    >+ Czy ubezpieczenie AC i OC ksieguje jako koszt?

    Zakładając optymistycznie że amortyzacja jest prawidłowa (nie
    odpowiedziałeś na pytanie Wioli !!) to tak. A co do prawidłowości:
    jeśli ŚT nie jest wykorzystywany to amortyzacja powinna być
    zawieszona.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-07-26 21:52:01
    Temat: Odp: ubezpieczenie AC/OC w koszty ?
    Od: "Jarek" <f...@2...pl>

> [...]
    > odpowiedziałeś na pytanie Wioli !!) to tak. A co do prawidłowości:
    > jeśli ŚT nie jest wykorzystywany to amortyzacja powinna być

    Auto jest wykorzystywane w firmie, nie wpisałem go "tak sobie".
    Czy AC/OC mogę wpisać jako koszt ?
    Z gory dziękuję za prostą i rzeczową odpowiedź.
    Pozdrowienia. Jarek

  • 6. Data: 2003-07-28 05:56:59
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Jarek" <f...@2...pl> napisał
    > Auto jest wykorzystywane w firmie, nie wpisałem go "tak sobie".
    > Czy AC/OC mogę wpisać jako koszt ?
    > Z gory dziękuję za prostą i rzeczową odpowiedź.
    ---------------------------------
    I czemu się tak pieklisz ?Czytałeś troche grupe to mysle że zauważyłeś że
    nie zawsze prosta odpowiedz jest dobra jak pyta sie o jakieś dodatkowe dane
    to okazuje się że jest troche onaczej .Nie znałam do końca odpowiedzi czy
    amortyzujesz czy jeżdzisz tym samochodem wiem że może być to głupie bo po co
    trzymać samochód ale bywa różnie .Jeśli tak jak piszesz jest środkiem
    wykorzystujesz i jest ciężarowym to ubezpieczenie jest w kup nie podlega
    żadnym limitom .Pozostaje tylko pytanie czy zaliczasz w/ g zapłaty czy
    memaoriłowe ale to już zależy jaką stosujesz metode zapisów .
    Dziś poniedziałek więc tym bardziej daj na luz bo cały tydzień pracy.
    Pozdrawiam Wiola

  • 7. Data: 2003-07-28 11:52:58
    Od: "jarek" <f...@2...pl>

    > Dziś poniedziałek więc tym bardziej daj na luz bo cały tydzień pracy.
    > Pozdrawiam Wiola

    dziekuje najuprzejmiej :)
    pozdr
    Jarek