  • 1. Data: 2004-08-31 22:50:30
    Temat: ulga remontowa - temat wałkowany..
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Witam,

    kilka tygodni temu kupilem mieszkanie (rynek wtórny),
    zaraz zaczne jego remont - bedzie kosztowal sporo...
    Oczywiscie zaczalem od przewertowania archiwum, wiem prawie
    wszystko, ale bardzo bym prosil grupowiczow o sprawdzenie
    czy dobrze mysle.

    Maksymalnie w latach 2004-2005 moge odliczyc 4725PLN od
    podatku, czyli musze miec rachunki na kwote ok. 25000PLN.

    Sam fundusz remontowy w tym okresie da mi kwote prawie 1400pln,
    pozostaje 24 ;-)

    Teraz pytania - co moge dolozyc? Jak rozumiem wszelkie
    modernizacje instalacji wodnej, zakup wanny, umywalki,
    sedesu wiszacego (to jest jakby staly element),
    terakoty i glazury, klejow, farb etc.

    1) Czy moge odliczyc koszt np. pieca elektrycznego i plyty gazowej
    do zabudowy? (domyslam sie, ze nie - ale sie upewniam, glownie
    z powodu punktu nizej)

    2) tutaj
    http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,45272,1930105.
    html
    przeczytalem, ze "Limit ulgi można dodatkowo zwiększyć
    nawet o 945 zł, jeśli przy okazji remontu domu czy mieszkania,
    remontuje się instalację i urządzenia gazowe."
    czyli wystarczy, ze kupie plyte grzewcza i automatycznie
    mam limit wyzszy o 945pln? (badz zapewne o 19% wartosci tej
    plyty)

    3) Czy moge odliczyc robocizne czlowieka, ktory ten remont
    wykona? (jezeli tak - to na jakiej podstawie? z tego co wiem
    wymagana jest faktura vat, a jezeli czlowiek wystawia
    zwykly rachunek? od spoldzielni (fundusz remontowy) tez
    faktur przeciez nie dostaje, a odpisac mozna..)
    Przy okazji - jaki jest koszt dla czlowieka kiedy wystawia
    zwykly rachunek? (czyli jak mniemam nie jest vatowcem, nie
    znam sie na tym..)

    4) O czym jeszcze powinienem wiedziec poza zbieraniem faktur?
    O czym pamietac? (mam jeszcze kredyt hipoteczny, ale to pewnie
    nic nie zmienia - mieszkanie jest z rynku wtornego)

    pozdrawiam i serdecznie dziekuje za sugestie, rady i komentarze

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-09-01 05:58:48
    Temat: Re: ulga remontowa - temat wałkowany..
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Temat walkowany tyle razy, ze przegladniecie historii powinno rozwiac
    wszelkie watpliwaosci.

    Użytkownik "Sierp" <N...@s...netskasuj> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > modernizacje instalacji wodnej, zakup wanny, umywalki,
    > sedesu wiszacego (to jest jakby staly element),
    Jest na to odpowiednie rozporzadzenie...

    > 1) Czy moge odliczyc koszt np. pieca elektrycznego i plyty gazowej
    > do zabudowy? (domyslam sie, ze nie - ale sie upewniam, glownie
    > z powodu punktu nizej)
    Plyta gazowa tak - walkowane.

> [...]
    > czyli wystarczy, ze kupie plyte grzewcza i automatycznie
    > mam limit wyzszy o 945pln? (badz zapewne o 19% wartosci tej
    Limit jest zawsze, od Ciebie zalezy czy bedziesz mial faktury/sprzet (bo
    kontrole przychodza i pytaja czy masz cos fizycznie do papierka) by go
    wykorzystac.

> [...]
    > Przy okazji - jaki jest koszt dla czlowieka kiedy wystawia
    > zwykly rachunek? (czyli jak mniemam nie jest vatowcem, nie
    Faktura za usluge remontowa...

    > 4) O czym jeszcze powinienem wiedziec poza zbieraniem faktur?
    > O czym pamietac? (mam jeszcze kredyt hipoteczny, ale to pewnie
    > nic nie zmienia - mieszkanie jest z rynku wtornego)
    Niestety tez tak mam i nic sie nie da zrobic...

    > pozdrawiam i serdecznie dziekuje za sugestie, rady i komentarze
    Powodzenia
    (bedacy po koszmarnym remoncie)
    LG

  • 3. Data: 2004-09-01 06:16:07
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    On Wed, 1 Sep 2004 06:58:48 +0100
    "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Temat walkowany tyle razy, ze przegladniecie historii powinno rozwiac
    > wszelkie watpliwaosci.

    mozesz mi wierzyc, ze ostro przewertowalem archiwum - stad wiem ile
    wiem :-)
    nie twierdze, ze nie ma - po prostu tego o co pytam nie znalazlem

    > Jest na to odpowiednie rozporzadzenie...

    ok, poszukam

    html
    > Limit jest zawsze, od Ciebie zalezy czy bedziesz mial faktury/sprzet (bo
    > kontrole przychodza i pytaja czy masz cos fizycznie do papierka) by go
    > wykorzystac.

    totez ja nie chce robic przekretow - chce legalnie to zrobic,
    przy czym nie wiem jak wplywa remont instalacji gazowej, jak to
    dokladnie wyglada

    > Faktura za usluge remontowa...

    bu, czyli rachunek odpada, dzieki..

    > Niestety tez tak mam i nic sie nie da zrobic...

    no tak myslalem

    > Powodzenia
    > (bedacy po koszmarnym remoncie)

    heh, dzieki :)

    Mariusz

  • 4. Data: 2004-09-01 07:08:13
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    > 1) Czy moge odliczyc koszt np. pieca elektrycznego i plyty gazowej
    > do zabudowy? (domyslam sie, ze nie - ale sie upewniam, glownie
    > z powodu punktu nizej)

    Tak mozesz.

> [...]
    > Przy okazji - jaki jest koszt dla czlowieka kiedy wystawia
    > zwykly rachunek? (czyli jak mniemam nie jest vatowcem, nie

    Musi byc faktura VAT. Czyli fachman musi byc VATmanem.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN