    From: Sierp <N...@s...netskasuj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ulga remontowa - temat wałkowany..
    Date: Wed, 1 Sep 2004 00:50:30 +0200

    Witam,

    kilka tygodni temu kupilem mieszkanie (rynek wtórny),
    zaraz zaczne jego remont - bedzie kosztowal sporo...
    Oczywiscie zaczalem od przewertowania archiwum, wiem prawie
    wszystko, ale bardzo bym prosil grupowiczow o sprawdzenie
    czy dobrze mysle.

    Maksymalnie w latach 2004-2005 moge odliczyc 4725PLN od
    podatku, czyli musze miec rachunki na kwote ok. 25000PLN.

    Sam fundusz remontowy w tym okresie da mi kwote prawie 1400pln,
    pozostaje 24 ;-)

    Teraz pytania - co moge dolozyc? Jak rozumiem wszelkie
    modernizacje instalacji wodnej, zakup wanny, umywalki,
    sedesu wiszacego (to jest jakby staly element),
    terakoty i glazury, klejow, farb etc.

    1) Czy moge odliczyc koszt np. pieca elektrycznego i plyty gazowej
    do zabudowy? (domyslam sie, ze nie - ale sie upewniam, glownie
    z powodu punktu nizej)

    2) tutaj
    http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,45272,1930105.
    html
    przeczytalem, ze "Limit ulgi można dodatkowo zwiększyć
    nawet o 945 zł, jeśli przy okazji remontu domu czy mieszkania,
    remontuje się instalację i urządzenia gazowe."
    czyli wystarczy, ze kupie plyte grzewcza i automatycznie
    mam limit wyzszy o 945pln? (badz zapewne o 19% wartosci tej
    plyty)

    3) Czy moge odliczyc robocizne czlowieka, ktory ten remont
    wykona? (jezeli tak - to na jakiej podstawie? z tego co wiem
    wymagana jest faktura vat, a jezeli czlowiek wystawia
    zwykly rachunek? od spoldzielni (fundusz remontowy) tez
    faktur przeciez nie dostaje, a odpisac mozna..)
    Przy okazji - jaki jest koszt dla czlowieka kiedy wystawia
    zwykly rachunek? (czyli jak mniemam nie jest vatowcem, nie
    znam sie na tym..)

    4) O czym jeszcze powinienem wiedziec poza zbieraniem faktur?
    O czym pamietac? (mam jeszcze kredyt hipoteczny, ale to pewnie
    nic nie zmienia - mieszkanie jest z rynku wtornego)

    pozdrawiam i serdecznie dziekuje za sugestie, rady i komentarze

    Mariusz