    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa cywilno-prawna czy faktura
    Date: Fri, 16 Apr 2004 13:01:48 +0200

    Użytkownik bosz napisał:
    [ciach błądzenie Bogusia]
> [...]
    >

    > Czlowiek kupil kiosk wiec mu nie przyslugiwalo odliczenie VAT
    > (zaolacil PCC czy co tam wtedy bylo) uzywal.... teraz
    > sprzedaje jeako "uzywany".
    >
    > Bezspornie chyba wystawia fakture...
    > 1. czy sprzedaz jest zwolniona z VAT - wg mnie tak..
    > 2. czy sprzedaz podlega PCC - wg mnie nie, bo jedna ze stron jest zwolniona
    > z VAT
    > 3. czy ma doliczyc owa sprzedaz do "puli" gdy bedzie obliczal VAT nalezny od
    > sprzedazy - wg mnie nie - bo WIADOMO jaka jest stawka VAT (ma fakture).
    >
    > Wybacz Dobra Kobieto, jesli Cie urazilem

    Alez nie...
    Tyle że denrwuję sie jak robię za dziada gadającego do obrazu ;-)

    > Napisz gdzie bladze.

    Błądzisz, bo cały czas chodzi (co zauwazyli wszyscy oprocz Ciebie i o co
    na 100% chodziło Gotfrydowi, bo samo sie narzuca) o strukture odliczania
    VAT naliczone wg. struktury sprzedazy a nie od obliczanie VAT naleznego
    wg. struktury zakupów.

    To sa dwie różne sprawy, dwa zupełnie niepowiązane przypadki.
    Pierwszy ma miejsce gdy mamy sprzedaz mieszaną - zwolniona i
    opodatkowaną, a to ma wpływ na to co możemy a czego nie możemy ODLICZYC
    przy zakupach.

    Druga ma miejsce w przypadku sprzedazy bezrachunkowej, o czy tu w ogóle
    nie było mowy!!! Jedyna osoba której sie cos pokojarzyło z bezrachunkowa
    sprzedaża jestes Ty. Nasz grupowy Filip z konopii.

    Cały czas jest mowa o prawie do odliczania VAT naliczonego od zakupów i
    jaki w pływ na to ma incydentalna sprzedaz zwolniona środka trawłego (a
    stanowiska są różne i sprawa do dziś jednoznacznie nie wyjasniona, rożne
    US róznie to interpretują), a nie o sposobie obliczania VAT naleznego od
    sprzedaży.

    Mały drobiazg, tycia róznica (coś jak między piernikim i wiatrakiem),
    ale jej nieznajomość może Cię kiedyś kosztować krocie.

    Maddy

    > Pozdrowienia
    >
    > Boguslaw

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk