  • Data: 2008-03-04 12:28:32
    Temat: Re: umowa o dzieło bez VAT
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Zadziwia mnie Twój upór :]

    Cóż, ponieważ ja mam umowy o dzieło i nigdy nic wspólnego z rozliczaniem
    się z VAT nie miałem, to sprawa mnie nieco dotyczy ;)

    > I co, fakt, że w ustawie o VAT jest odrębna definicja DG nie stanowi
    > dla Ciebie ostrzeżenia co do wyciągania takich wniosków?

    [ciach]

    > W związku z tym mamy potworek o "więzach prawnych" (konia z rzędem komuś
    > kto objaśni, jak zawrzeć umowę *bez* "więzów prawnych")

    Serdeczne dzięki, właśnie rozbolała mnie głowa i nabrałem chęci do
    wysadzenia sejmu z senatem i wszystkich urzędów skarbowych ;->

    Może tak: ktoś wykonuj umowy o dzieło dla firm, które potem sobie te
    dzieła jakoś wykorzystują i jedyna "osoba" która może mieć do wykonawcy
    dzieła pretensje za złe wykonanie dzieła to ta, z którą umowę podpisał.
    Stawki są także ogólnie ustalone dla wszystkich umów. Pisemnie bądź
    ustnie. Limitu z art.113 ust.1 ustawy o podatku od towarów i usług nie
    jest przekraczany. Z żadną z tą firm etatu nie ma.

    IMHO w takiej sytuacji nie ma ani VAT, ani ZUS, ani potrzeby
    rejestracji... Nie mam pewności co do identycznej sytuacji tylko przy
    podpisaniu umowy z drugą osobą fizyczną bez DG...

    Zgadza się, czy zacząć nucić sobie mantrę B.J. Blazkowitz'a? ;->