  • 1. Data: 2009-01-27 09:51:57
    Temat: umowa o dzielo do 200 zl a podatek dochodowy
    Od: a...@p...pl

    czy wszystkie umowy o dzielo/zlecenie do 200 zl wlacznie nie moga byc
    w nich rozliczone koszty uzyskania?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-01-27 09:55:45
    Temat: Re: umowa o dzielo do 200 zl a podatek dochodowy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > czy wszystkie umowy o dzielo/zlecenie do 200 zl wlacznie nie moga byc
    > w nich rozliczone koszty uzyskania?

    Kiedys cos takiego bylo (podatek ryczaltowy od umow cywilnoprawnych malej
    wartosci) - ale od kilku lat jesty pod tym wzgledem normalnie...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-01-27 10:11:30
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 27 Jan 2009 10:55:45 +0100, "SDD"
    <s...@t...pl> wrote:

    >Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    >
    >Kiedys cos takiego bylo (podatek ryczaltowy od umow cywilnoprawnych malej
    >wartosci) - ale od kilku lat jesty pod tym wzgledem normalnie...

    no to juz glupi jestem. Slyszalem, ze od umow do 200 zl ryczalt
    placimy i nie da sie rozliczyc kosztow uzyskania. ...

    Czy ktos to moze potwierdzic, ze nic sie nie zmienilo? Tzn jest
    normalnie, czy 20/50% kosztow uzyskania i od tego zaliczka na podatek
    18% ?

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-01-27 10:22:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > Czy ktos to moze potwierdzic, ze nic sie nie zmienilo? Tzn jest
    > normalnie, czy 20/50% kosztow uzyskania i od tego zaliczka na podatek

    Czekamy - poki co wertowalem updof i nie zauwazylem, by ten bzdurny pprzepis
    powrocil. Tylko zauwazylem, ze ryczalt jest w przypadku umow cywilnoprawnych
    (bez wzgledu na wysokosc wynagrodzenia) z osobami, majacymi ograniczony
    obowiazek podatkowy wzgledem RP.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-01-27 10:26:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-27, SDD <s...@t...pl> wrote:

    > Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Czekamy - poki co wertowalem updof i nie zauwazylem, by ten bzdurny pprzepis
    > powrocil.

    Powrócił. Była niedawno dyskusja.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2009-01-27 10:28:13
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    SDD pisze:
> [...]
    > (bez wzgledu na wysokosc wynagrodzenia) z osobami, majacymi ograniczony

    Przewertuj jeszcze raz art. 30 updf

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 7. Data: 2009-01-27 10:55:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 10:51:57 <a...@p...pl> napisał(a):

    > czy wszystkie umowy o dzielo/zlecenie do 200 zl wlacznie nie moga byc
    > w nich rozliczone koszty uzyskania?

    Wrócił ten badziew. Przy czym te 200zł to suma w miesiącu.
    W skrajnym przypadku wypłacasz 150zł bez potrącania KUP,
    a nazajutrz okazuje się że jeszcze drugie 150zł trzeba
    - i musisz KUP potrącić także od tej pierwszej wypłaty.
    Palikotyzacja postępująca :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-27 11:04:00
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 27 Jan 2009 11:55:57 +0100, Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    >a nazajutrz okazuje się że jeszcze drugie 150zł trzeba
    >- i musisz KUP potrącić także od tej pierwszej wypłaty.

    czyli jednym slowem wrocilo "gowno" prawne.

    Czyli jak ja mam rozliczyc umowe?

    <= 200 zl licze tylko zaliczke na podatek 18%
    > 200 zl licze "normalnie" koszty 20/50% i to co zostalo zaliczka
    na podatek 18%

    A skoro to nazywa sie ryczalt, to powinna byc inna stawka takiego
    ryczaltu a nie tyle samo!

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-01-27 11:14:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 12:04:00 <a...@p...pl> napisał(a):

    > czyli jednym slowem wrocilo "gowno" prawne.

    :-)

    > Czyli jak ja mam rozliczyc umowe?
    >
    > <= 200 zl licze tylko zaliczke na podatek 18%
    > na podatek 18%

    IMHO tak.

    > A skoro to nazywa sie ryczalt, to powinna byc inna stawka takiego
    > ryczaltu a nie tyle samo!

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-27 11:35:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a nazajutrz okazuje się że jeszcze drugie 150zł trzeba
    > - i musisz KUP potrącić także od tej pierwszej wypłaty.

    Ozesz w morede - mysle, ze to na specjalne zyczenie ZUS-u i NFZ-u - zeby
    ukrocic zatrudnianie na umowe zlecenei za 50 zl w celu uzyskania taniego
    ubezpieczenia zdrowotnego.

    Mam nadzieje chociaz, ze dopiero od tego roku :)

    Pozdrawiam
    SDD